۰ نفر

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛

دستکش طلایی برای کدام گلر؟

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 284799
دستکش طلایی برای کدام گلر؟

رقابت دروازه بانان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جذابیت خاصی دارد و باید دید جایزه دستکش طلایی جام بیست و یکم به کدام گلر خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، به نظر می‌رسد فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) جایزه دستکش طلایی را به یکی از دروازه بانان حاضر در مسابقه فینال یا رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدهد. دروازه بانانی که در مسابقاتی که حاضر بودند، کمترین گل را خورده اند. "جوردن پیکفورد" دروازه بان انگلیس و "تیبو کورتوآ" گلر بلژیک با متوسط دریافت یک گل در هر مسابقه، ۶ گل خورده اند و "دنیل سوباشیچ" دروازه بان کرواسی و "هوگو لوریس" فرانسوی هم از پنج بازی که حضور داشته اند، به ترتیب پنج و چهار گل دریافت کرده اند. بازی آخر هر یک از این گلر‌ها تعیین کننده دروازه بان منتخب جام است. البته در این بین شانس دروازه بان فرانسه با کمترین گل دریافتی بیش از سایر رقبای خود است. او بهترین نمره فنی را هم از فیفا دارد.
در این بین نباید از عملکرد خوب برخی دروازه بانان حاضر در جام جهانی گذشت. مثل "کاسپر اشمایکل" پسر "پیتر اشمایکل" دروازه بان نامدار دانمارک که به خوبی جای پدر را برای تیم ملی کشورش پر کرد. او در مجموع چهار بازی که درون دروازه وایکینگ‌ها ایستاد، ۲ گل دریافت کرد و در بازی یک هشتم نهایی مقابل کرواسی هم سه پنالتی را مهار کرد، اما با صعود نکردن دانمارک به مراحل بالاتر او هم شانس به دست آوردن دستکش طلایی را از دست داد.
در جام بیست و یکم دروازه بانان بزرگی، چون "مانوئل نویر" از آلمان، "کیلور ناواس" از کاستاریکا و "داوید دخه آ" از اسپانیا ناکام ماندند. در دوره گذشته جام جهانی نویر، جایزه دستکش طلایی را از آن خود کرد. او سهم بسزایی در قهرمانی ژرمن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشت.