۰ نفر

تیم کی‌روش در محاصره نیروهای امنیتی

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۴:۱۵
کد خبر: 278221
تیم کی‌روش در محاصره نیروهای امنیتی

«باکوفکا» از مسکو به اندازه کافی دور است؛ چیزی نزدیک به 30 کیلومتر. شاگردان کی‌روش در منطقه‌ای کاملا سرسبز و خلوت مهیای رقابت با مراکش می‌شوند؛ رقیب آفریقایی و گردن‌کلفتی که کی‌روش می‌گوید شباهتی به تیم‌های آفریقایی ندارد چون یا بازیکنانش در اروپا به دنیا آمده‌‌اند یا اینکه در مطرح‌ترین تیم‌هایش بازی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، برای رسیدن به «باکوفکا»، البته سر وقت، باید با تاکسی مسیر را رفت و امیدوار بود به‌موقع رسید. روز گذشته بارش باران و دمای تقریبا 10درجه‌ای هوا به بار ترافیک کمی اضافه کرده بود ولی حال و هوای خاصی به منطقه نیمه‌جنگلی باکوفکا هم داده بود. مسیر کمپ از جاده باریکی که دو طرفش پردرخت بود، عبور می‌کرد و سرانجام نوبت به گیت ورودی می‌رسید.

امنیت حرف اول را می‌زند

در اطراف کمپ تیم ملی کلی نیروهای امنیتی و محافظتی ایستاده‌اند. از همان راه باریک درختی گرفته تا ورودی کمپ. تقریبا هر 50 متر یک مأمور امنیتی ایستاده و شرایط را تحت نظر دارد. برای ورود به کمپ هم باید وسایل را از «ایکس‌ری» عبور داد و بازرسی بدنی شد. از آن جالب‌تر، از در ورودی تا زمین تمرینی است که این بار هر 15 متر یک نیروی انتظامی ایستاده است. باکوفکا دو زمین چمن فوق‌العاده هموار دارد که برای قدم‌زنی و دویدن «یوزها» حسابی مناسب است.

حضور پررنگ خارجی‌ها

تمرین عصر روز گذشته تیم ملی نه‌تنها با استقبال خوب خبرنگاران داخلی همراه شده بود بلکه خبرنگاران خارجی هم حضور پررنگی داشتند. «اسکای‌اسپرتس»، «بی‌این‌اسپرتس» و البته تلویزیون رسمی فیفا هم خودشان را به کمپ رسانده بودند تا از اردوی شاگردان کی‌روش در باکوفکا گزارش تهیه کنند.

هنوز بحث نایکی داغ است

اگرچه برای خبرنگاران ایرانی شرایط تیم ملی در آستانه برگزاری اولین دیدار اهمیت داشت، خارجی‌ها مدام درباره نایکی می‌پرسیدند؛ کمپانی آمریکایی که با خروج ترامپ از برجام گفت به بازیکنان تیم ملی کفش نمی‌دهد. البته موضوع درباره بیشتر بازیکنان تیم ملی حل شده و بازیکنی مثل مهرداد محمدی که پیش از این نایکی می‌پوشید، با کفش آدیداس حاضر شده بودند. هرچند مهدی طارمی و چندین بازیکن دیگر تیم ملی همچنان با همان کفش‌های نایکی تمرین می‌کردند. بحث نایکی بیش از هر بازیکن درباره سامان قدوس جدی شده و رسانه‌های خارجی هم درباره‌اش زیاد صحبت می‌کردند. برای آنها جالب بود قدوس که پیش‌تر سوئدی بود، مشکلی برای پوشیدن کفش‌های نایکی نداشت و حالا که قرار است برای ایران بازی کند، نایکی او را مشمول تحریم کرده است. هم «بی‌این‌اسپرتس» و هم «اسکای‌اسپرتس» از کی‌روش درباره این کمپانی سؤال کردند و کی‌روش هم ضمن انتقاد از این رفتار نایکی خبر داد که بازیکنانش از این کمپانی کفش می‌خرند و اتفاقا نایکی باید از این موضوع بسیار خوشحال باشد و به خودش ببالد. کی‌روش در پایان این بحث رو به خبرنگار خارجی حاضر در کمپ گفت: «خودم هم کفش‌هایم را از نایکی می‌خرم و قراردادی در کار نیست».

روحیه حرف اول را می‌زند

سه بازیکن تیم ملی که روز گذشته رودرروی خبرنگاران قرار گرفتند، رشید مظاهری، مجید حسینی و مهدی طارمی بودند که هر سه با روحیه‌ای بالا درباره وضعیت تیم ملی صحبت کردند و خبر دادند همان قدر که ما برای مراکش احترام قائل هستیم، خود مراکشی‌ها به ما فوق‌العاده زیاد احترام می‌گذارند. مظاهری هم که کلا از خبرنگاران ناامید انتقاد داشت و می‌گفت اتفاقا لغو بازی‌های دوستانه انگیزه ما را برای درخشیدن بیشتر کرده است.

هواداران پشت درهای کمپ

بعد از مصاحبه، خبرنگاران 15 دقیقه از تمرین تیم ملی را دیدند و بعد به بیرون هدایت شدند تا تیم ملی به ادامه تمرینات تاکتیکی‌اش بپردازد. این بار اما در بیرون از کمپ غوغایی برپا بود. تعدادی از هواداران تیم ملی خودشان را به کمپ رسانده بودند و با صدای بلند شاگردان کی‌روش را تشویق می‌کردند. آنها که شعرهای زیادی سر می‌دادند، می‌گفتند به محل تمرین راهشان نداده‌‌اند وگرنه شلوغ‌کاری بیشتری داشتند. این هواداران پس از آنکه 15دقیقه‌ای با هیجان بالا به تشویق تیم ملی پرداختند، در گفت‌و‌گو با رسانه‌های خارجی قول صعود تیم ملی به مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی را دادند.