۰ نفر

سه مهاجم اتمی ایران که ترامپ هم حریفشان نمی‌شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۵
کد خبر: 278206
سه مهاجم اتمی ایران که ترامپ هم حریفشان نمی‌شود

رییس جمهور آمریکا با تصمیماتش نمی تواند علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد و سردار آزمون را متوقف کند.

به گزارش سایت "امروز" اسپانیا، مجید یک هوادار فوتبال است که نمی تواند بیست و یکم ژوئن را فراموش کند. این روز تولد دخترش است اما در این روز ایران و آمریکا نیز در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در لیون به مصاف هم رفتند. در این عصر بازی برگزار شد که تنها می توان در جام جهانی شاهدش بود. دو دشمن سیاسی در ورزشگاه گرلند برابر هم قرار گرفتند و نتیجه دو بر یک به نفع تیم آسیایی تمام شد. لیون با ایران همراه بود و جشن پیروزی تا سه بامداد طول کشید. برخی از ستاره های کنونی تیم ملی در آن روزها تنها سه سال داشتند اما پس از توافق هسته ای کوتاه مدت که توسط باراک اوباما (رییس جمهور پیشین آمریکا) به امضا رسید دوباره دو کشور با حضور دونالد ترامپ به دشمن بزرگ برای هم تبدیل شدند. با این حال در جام جهانی روسیه، ایران در نبود آمریکا در گروه B باید با اسپانیا، پرتغال و مراکش رقابت کند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجید که پس از عملکرد درخشان ایران در مرحله مقدماتی و رسیدن این تیم به صدر رنکینگ کشورهای آسیایی امید زیادی به صعود از مرحله گروهی دارد در این باره گفت: زمانی که یک بازی شروع می شود مسائل سیاسی کنار می روند.

مجید در مورد سرمربی پرتغالی ایران اظهار کرد: موفقیتش در بازی ها از او حفاظت می کند. او یک مربی حرفه ای است که رابطه پیچیده ای با مسئولان ورزشی کشور و سرمربی های تیم های برتر لیگ ایران دارد. کی روش همیشه از بازیکنان ایرانی که در کشور بازی می کنند انتقاد می کنند چون جنگنده نیستند و به نظرم حق دارد. 

خوسو سسما کاملا کی‌روش را درک می کند و به خوبی تیم سرمربی پرتغالی را می شناسد چون در فصل های طولانی مدت در تهران با او در یک هتل اقامت داشته است. بدنساز اسپانیایی دست راست جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی و سفیر فوتبال ایران در لالیگا، در دو تیم حاضر در لیگ ایران بود. او گفت: فوتبالیست های ایرانی اهمیت کمی به تغذیه و استراحت خود می دهند و امکانات ورزشی آن ها در سطح بالایی نیست. آن ها می توانند خود را به عنوان یک قدرت در جهان مطرح کنند چون بازیکنان توانمندی دارند که با تمام وجود در زمین بازی می کنند اما اهمیت کمی به اصول اولیه می دهند. 

فوتبال ایرانی به فراتر از مرزها گسترش پیدا کرده است و ممنوعیت خانم ها برای رفتن به ورزشگاه ها در این کشور در روسیه دیگر به عنوان یک مشکل به حساب نخواهد آمد. ایرانی ها می توانند به راحتی تیم خود را تشویق کنند. موفقیت تیم ملی به بازیکنان لژیونر بستگی دارد به خصوص علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد و سردار آزمون. این سه بازیکنان بدون هیچ مشکلی از دفاع عمان، ترکمنستان، گوام و هند عبور کردند و ایران توانست با اختلاف گل زیادی برابرشان پیروز شود. باید دید این سه مهاجم چه عملکردی برابر سه حریف تیم ملی در جام جهانی خواهند داشت.

سسما در ادامه گفت: ایرانی ها در ضربات آزاد و محوطه جریمه خطرناک هستند و اسپانیا نباید نسبت به آن بی اهمیت باشد چون آن ها بازیکنانی هستند که برای هر توپ می جنگند. کی روش به خوبی توانسته است تیمش را آماده کند و به لطف مهاجمانش تیمی نیست که فقط خوب دفاع می کند. 

او به تماشاگران ایرانی اشاره کرد و گفت: آنها خیلی پر شور هستند. فوتبال برای اغلب آن ها تنها علاقه است و با تمام وجود تشویق می کنند. 

مجید بیست و یکم ژوئن را در تقویم خود نشان کرده است. او به دخترش تولدش را تبریک خواهد گفت و مطمئنا به فرزندش آن لحظات تاریخی در لیون را در سال ۱۹۹۸ یادآوری خواهد کرد. او به خاطر مسائل کاری نمی تواند به روسیه سفر کند اما امیدوار است خاطره لیون تکرار شود و تیم ملی برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کند. 

سیاست در فوتبال نقشی ندارد و تصمیمات ترامپ نمی تواند سه مهاجم اتمی ایران یعنی جهانبخش، انصاری فرد و آزمون را متوقف کند.