۰ نفر

کابوس مسی برای فوتبال آرژانتین

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 188898
کابوس مسی برای فوتبال آرژانتین

وقتی لیونل مسی براثر ناراحتی مفرط ناشی از ناکامی تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام ملت‌های امریکای جنوبی 2016 در سطح ملی اعلام بازنشستگی کرد، بخشی از یک ملت و تمامی بزرگان فوتبال این کشور و حتی رئیس جمهوری آرژانتین به سوی او یورش بردند و آنقدر از وی خواستند که در تصمیمش تجدید نظر و آلبی سلسته (آرژانتین) را به مرحله نهایی جام جهانی 2018 برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، وی مجبور شد این خواسته ملی را بپذیرد و یک بار دیگر پیراهن ملی آرژانتین را به تن و کشورش را در ادامه پیکارهای انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه امریکای جنوبی همراهی کند. امروز (اواسط بهار 2017) شاید مسی از آن تصمیم و پس گرفتن بازنشستگی‌اش پشیمان شده باشد زیرا آرژانتین با سقوط به رده پنجم در جدول 10 تیمی این رقابت‌ها در حال حاضر فاقد مجوز حضور در مرحله نهایی جام جهانی بیست و‌یکم است و با اینکه فاصله آرژانتین با تیم دوم جدول (کلمبیا) فقط 2 امتیاز است و از اروگوئه و شیلی تنها یک امتیاز کمتر اندوخته است اما استمرار ناکامی‌های آرژانتین او را به این باور تلخ رسانده که این تیم واقعاً طلسم شده و امکان درخشش مستمر او در اردوی ملی چیزی در حد صفر است.

اتهام قدیمی

«مسی» سال‌ها از سوی مردم کشورش به‌کم فروشی برای آلبی سلسته و ارائه تمامی توانش برای تیم باشگاهی خود (بارسلونا) متهم شده و صرفنظر از اینکه این اتهام صحیح بوده است یا خیر او این روزها حتی قادر به همراهی تیم ملی آرژانتین نیست زیرا به حکم فیفا به سبب برخورد تندش با داوران یکی از مسابقات اخیر انتخابی تیم ملی کشورش (مقابل شیلی) چهار جلسه از حضور در این رقابت‌ها محروم شده است. آرژانتین هنوز امثال روخو، اگه‌رو، لاوتزی، زاباله‌تا، پاستوره، بانه‌گا و دی‌ ماریا را در خدمت دارد اما بدون مسی تیمی نیست که بتوان توقع کارهای بزرگ را از آن داشت و بدتر اینکه وقتی مسی هم هست به بحران‌هایی برخورد می‌کند که به آن اشاره شد.  برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان با عدم درخشش و سپس محرومیتش، ناخواسته باعث برکناری ادگاردو بائوسا از پست هدایت تیم ملی آرژانتین هم شد و سفید و آبی‌ها در حالی طی روزهای اخیر در حال بررسی شرایط کاندیداهای جانشین بائوسا بوده‌اند که یک بحران بزرگ در فوتبال ملی‌شان کاملاً هویدا و محسوس است.

راه هنوز باز است

آرژانتین هنوز هم می‌تواند با دو سه برد در چهار دیدار باقی‌مانده‌اش حتی با کسب رتبه دومی در منطقه امریکای جنوبی مسافر مستقیم روسیه شود اما اگر پنجم شود و کارش به رویارویی با تیم پنجم آسیا در مرحله پلی‌اف بکشد، یکی از نازل‌ترین دوران‌های فوتبالش طی سال‌های معاصر را تجربه خواهد کرد. البته کار آرژانتین در دور مقدماتی جام جهانی 1998 هم به مرحله پلی‌اف و رویارویی با استرالیا کشید اما اینک با مسائلی در ارتباط با مسی مواجه است که در آن زمان به‌کلی از آن فارغ و راحت بود. مسی نیز به سبب نتایج ضعیف اخیر بارسا شرایط روحی نامساعدی دارد و در موقعیتی نیست که حتی در زمان بازگشتش به مسابقات ملی آرژانتین بخت این کشور را به کلی برگرداند و مساعد سازد.نایب قهرمان جام جهانی قبلی (2014) در حال حاضر امید دار اول صعود به جام جهانی پیش رو نیست و همان‌طور که یوهان کرویف با انصراف از همراهی تیم ملی هلند در جام جهانی 1978 هواداران آن تیم را نا‌امید کرد و فرانسه نیز بدون همراهی کانتونا و ژینولا جام جهانی 1998 را شروع کرد اماتفاوت قضیه در این بوده است که هم هلند بدون کروین نایب قهرمان جام جهانی 1978 شد و هم خروس‌های آبی جام جهانی 1998 را تصاحب کردند.

بدون راه حل

امروز که مسی 31 ساله با کشمکش‌های درونی خودش مواجه است و در نوکمپ هم آرامش روحی ندارد، آرژانتین هم با کابوس‌های برخاسته از وجود این فوتبالیست استثنایی و هم بحران‌های مرتبط با غیبت وی مواجه است و نمی‌داند چطور آنها را حل کند.