۰ نفر

وضعیت اسف‌بار داوران فوتسال

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲:۳۲
کد خبر: 163990
وضعیت اسف‌بار داوران فوتسال

اوضاع نابسامان داوری فوتسال به جایی رسیده که داوران یک به یک اعلام کناره‌گیری می‌کنند اما فدراسیون فوتبال در این بین تنها وعده می‌دهد.

وضعیت قرمز و بحرانی داوری فوتسال باعث شده روز به روز اعتراض‌ها از سوی این قشر مظلوم بیشتر شود. ابتدای فصل بود که برخی داوران در اعتراض به مشکلات مالی و پوشاندن لوگوی اسپانسر، از قضاوت محروم شدند. در ادامه نیز وحید عرض پیما داور بین المللی فوتسال ایران قبل و بعد از قضاوت در جام جهانی، کناره‌گیری‌اش از لیگ برتر را اعلام کرد. آخرین اتفاق در این زمینه نیز خداحافظی حمید کاشانی داور ۳۴ ساله لیگ برتری بود. اما به دنبال این اعتراض‌ها، سوال پیش می‌آید که دلیل این همه اعتراض چیست؟ داوران فوتسال چه مشکلی دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید کاشانی در این باره توضیح داد: دستمزد داوران فوتسال تقریبا از سه سال پیش پرداخت نشده است. همچنین بخشی از ایاب ذهاب داوران به عهده خودشان است که آن هم پرداخت نشده است. ما خودمان به برخی شهرهای نزدیک مثل ساری، ساوه، اصفهان و قزوین به صورت زمینی سفر می‌کنیم اما فدراسیون برای شهرهای دورتر بلیط هواپیما می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از داوران هنوز هزینه سفرهای زمینی خودشان را هم نگرفته اند.

وی افزود: متاسفانه امسال لباسی به داوران داده نشده است. داوران همان لباس های پارسال را می پوشند. البته پارسال هم فقط یک دست لباس آن هم از ته انبار دادند. در عکس‌های امسال اگر نگاه کنید، لباس برخی آستین بلند و برخی کوتاه است. همچنین رنگ سرآستین ها فرق می کند. در حالی که به داوران فوتبال یک دست لباس کامل شامل کفش، گرم کن و ساک ورزشی داده اند. حتی کلاس نیم فصل داوران فوتبال قرار شده در کیش برگزار شود اما تست نیم فصل ما گفته می شود به دلیل مشکلات مالی عقب افتاده است.

در حالی داوران در شرایط بغرنج به قضاوت در لیگ مشغولند که مهدی تاج هفته گذشته در جمع مربیان فوتسال با اشاره به کناره گیری کاشانی از داوری، گفت: از رئیس کمیته داوران خواستیم تا طی ۱۰-۲۰ روز آینده مطالبات داوران پرداخت شود چون این یک امر مهم است. هرچند که ما در کشور محدودیت‌هایی داریم و از سوی دیگر دلمان می‌خواهد همه هزینه‌ها را هم انجام دهیم اما منابع مالی محدود است و باید با طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی کارها را پیش برد.

پرداختی به داوران فوتسال در اولویت های آخر فدراسیون فوتبال قرار گرفته اما با توجه به حساسیت این موضوع، انتظار می رود، توجه بیشتری به این قشر شود چرا که نامطلوب بودن این شرایط تاثیر مستقیم در قضاوت ها داشته و حتی می تواند در برخی اتفاقات پشت پرده نمود داشته باشد.