۰ نفر

بهتر بود به معتمد اجازه مبارزه می‌دادند؛

مهماندوست: پولادگر حتی بیگی را نمی‌شناخت

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸
کد خبر: 163878
مهماندوست: پولادگر حتی بیگی را نمی‌شناخت

رضا مهماندوست می‌گوید میلاد بیگی بازیکنی است که به گفته‌ی پولادگر نفر چهارم تیم ملی بوده است و حتی او را نمی‌شناخت، اما حالا می‌بینیم در وزنش بهترین است.

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در خصوص انتخابش به عنوان بهترین مربی دنیا اظهار کرد: بعد از پایان رقابت‌های گرند پری در سال ۲۰۱۶ نظرسنجی که طی یک سال گذشته از مربیان جهان گرفته شده بود اعلام شد. این نظرسنجی بین متخصصان تکواندو و در رقابت‌های بین‌المللی، قاره‌یی و المپیک بوده است. در این نظرسنجی من به عنوان بهترین مربی دنیا شناخته شدم که این انتخاب برای چهارمین بار بود. فدراسیون آذربایجان نیز به عنوان بهترین فدراسیون جهان شناخته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، او ادامه داد: خیلی خوشحالم که به عنوان یک ایرانی به این عنوان رسیدم. بیش‌تر از این خوشحالم که یک ایرانی هستم و برای ایران افتخار آفرینی کردم. من در ایران به دنیا آمده‌ام و در ایران بزرگ شده‌ام و همیشه قلبم برای ایران می‌تپد.

مهماندوست در خصوص میلاد بیگی و کسب مدال طلا در رقابت‌های گرند پری گفت: میلاد بیگی روز به روز بهتر می‌شود. او پدیده‌ای در تکواندوست و یک فوق‌تخصص تکواندو است. به نظر من او یک بازیکن منضبط، حرف گوش کن و با شخصیت است و این شخصیت او باعث پیشرفش شده است. در سال گذشته هیچ جایگاهی در دنیا نداشت ولی حالا جزو نفرات برتر رنکینگ است و مدال برنز المپیک را گرفت که به نظرم می‌توانست طلا باشد.

وی افزود: بیگی در ۴ مسابقه‌ای که در گرندپری داشت ۶۸ امتیاز به دست آورد و تنها یک امتیاز به رقبا داد. او بازیکن بسیار باهوشی است و خیلی خوشحالم که در کنار چنین کسی کار می‌کنم. بیگی به شرایط ایده‌آل رسیده است و امیدوارم این شرایط برای او ادامه پیدا کند تا در المپیک ژاپن به مدال طلا برسد. امسال اتفاقات خاصی افتاد که باعث شد رنگ مدال او عوض شود و گرنه من برای او مدال طلا کنار گذاشته بودم.

سرمربی تیم ملی آذربایجان با اشاره به قهرمانی جهان در روسیه خاطرنشان کرد: میلاد بیگی بازیکنی است که به گفته‌ی پولادگر نفر چهارم تیم ملی بوده است و حتی او را نمی‌شناخت. وقتی در روسیه و در رقابت‌های قهرمانی جهان او را در ترکیب ما دید گفت شما آقای بیگی هستی و او را از نزدیک ندیده بود. البته همان جا نیز نگذاشتند که برای ما مبارزه کند. اما حالا او در وزن خودش بهترین است.

او در خصوص جام جهانی نیز گفت: جام جهانی در دو روز برگزار می‌شود که ما در گروه سه تیمی هستیم و طبق قرعه کامپیوتری با آمریکا و بلژیک که بازیکنان خوب اروپایی را هم در خدمت دارند، هم گروهیم. روز اول مبارزات مرحله مقدماتی است که امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.  

مهماندوست در خصوص اجازه ندادن برای حضور معتمد در تیم آذربایجان گفت: من از قوانین به درستی اطلاع نداشتم زیرا اصلا با چنین مساله‌ای برخورد نکرده بودم. تیم‌ها می‌توانستند از دو بازیکن با ملیت‌های دیگر استفاده کنند. بازیکنان ما به دلیل حضور در رقابت‌های بین المللی آسیب دیده بودند که این باعث شد از معتمد دعوت کنیم که برای ما مبارزه کند.

وی اضافه کرد: معتمد دو سالی است که از سوی فدراسیون فراموش شده و حالا نیز دنبال شکایت است زیرا فدراسیون ایران پول او را نداده است. من برای این که می‌خواستم او در گود قهرمانی باشد و آذربایجان نیز از او بهره ببرد خواستم برای تیم ما بازی کند، زیرا برد دو طرفه بود.

مهماندوست با بیان این که بهتر بود اجازه می‌دادند معتمد مبارزه کند، اظهار کرد: با شکایت فدراسیون تکواندو ایران مواجه شدیم که گفتند چون ایران هم در جام جهانی حضور دارد اجازه مبارزه نمی‌دهیم. به نظرم این کار درستی نبود. وقتی معتمد در ایران جایگاهی ندارد می‌توانستند اجازه دهند تا برای آذربایجان بازی کند تا از دنیای قهرمانی دور نباشد. او در تیم ما نیست و تا چند وقت دیگر به ایران بازخواهد گشت.

او در مورد رادیک عیسی‌اف دارنده طلای المپیک ریو و مصدومیتش گفت: رادیک در المپیک از ناحیه لگن دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست در این مدت خوب تمرین کند. می‌دانستم در رقابت‌های گرند پری نتیجه نمی‌گیرد اما بازیکن هرچه قدر که از مسابقات دور باشد باعث گنگی او می‌شود. به همین دلیل با این که باخت او را می‌دانستم اما به او میدان دادم تا خیلی از شرایط مسابقه دور نباشد.