۰ نفر

با رای موافق نمایندگان مجلس

لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت بررسی می‌شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۹
کد خبر: 278036
لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت اعمال تبصره یک ماده ۱۰۴ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس محمدرضا پورابراهیمی نماینده راور و کرمان در توضیح دلیل درخواست این کمیسیون برای بررسی با اولویت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: بعد از تصویب مجلس در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت در مرحله اجرا ایراداتی را متوجه شد که تصمیم به اصلاح این قانون گرفت.

پور ابراهیمی در ادامه افزود: با توجه به فرمایشات رهبری و تاکید ایشان بر لزوم مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا در کشور و اهتمام مجلس و دولت و همچنین کارهای کارشناسی شده درباره لایحه، ما از نمایندگان می‌خواهیم که هر چه سریعتر وارد بررسی این لایحه شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پایان بررسی این لایحه در کمیسیون متبوعش در اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: یکی از ایرادات ساختاری در برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حضور نیافتن شخص رییس‌جمهور و نماینده ویژه وی در این جلسات است که ما در این لایحه این ضعف‌ها را اصلاح کرده و تکالیفی را برای رییس‌جمهور در نظر گرفته‌ایم.

گفتنی است در ادامه نمایندگان مجلس با ۱۵۰ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر با درخواست بررسی در اولویت این لایحه موافقت کردند.