۰ نفر

منابع مالی پایانه‌های نفتی خارک را تامین می‌کنیم

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 271435
منابع مالی پایانه‌های نفتی خارک را تامین می‌کنیم

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید از پایانه‌های نفتی خارک به عنوان گلوگاه اقتصادی کشور، از تلاش این کمیسیون برای تامین بودجه مورد نیاز منطقه خارک خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت نفت، فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  به همراه دیگر اعضای این کمیسیون در بازدید از پایانه‌های نفتی خارک، با اشاره به تلاش اعضای این کمیسیون برای یاری رساندن به مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، گفت: از آنجا که تولید و صادرات نفت مقوله‌های مهمی هستند، تلاش می‌کنیم منابع مالی و بودجه مورد نیاز منطقه خارک تامین شود.

وی تصریح کرد: این کمیسیون از پایانه‌های صادراتی نفت کشور به ویژه منطقه خارک حمایت کرده و سعی می‌کند با در اختیار قرار دادن بودجه لازم، مشکلات آنها را برطرف کند.

سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی هم در نشست با مدیران شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با بیان این که خارک گلوگاه اقتصادی کشور است، گفت: اکنون تغییر و تحولات مثبتی در منطقه بوشهر و فازهای مختلف پارس جنوبی ایجاد شده که در این‌باره از وزیر نفت تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سالی که حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است باید سعی کنیم با حمایت از جوانان ایرانی و تجهیزات و کالاهای ساخت داخل از این گردنه سخت و دشوار عبور کنیم.

الماسی با بیان این‌که در نفت با شرایط جدیدی روبه‌رو هستیم و باید همه گزینه‌های این صنعت روی میز قرار گیرد تا انتخابی درست و آگاهانه داشته باشیم، اظهار کرد: باید به تولیدکنندگان داخلی و جوانان اعتماد کنیم، با تعامل دولت و مجلس چالش‌ها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

وی تعداد نیروهای بومی شاغل در منطقه را ، ۱۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: از آنجا که جوانان این منطقه در حوزه نفت و گاز استعداد فراوانی دارند، انتظار داریم تعداد نیروهای بومی شاغل در منطقه افزایش یابد.