۰ نفر

در پی صدور اخطاریه هواشناسی اعلام شد:

احتمال وقوع سیل در استان البرز

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۵
کد خبر: 307089
احتمال وقوع سیل در استان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی صدور اخطاریه هواشناسی، گفت: بارش برف و باران در استان البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی مهرور اظهار کرد: اخطاریه هواشناسی حکایت از فعالیت سامانه بارشی در استان دارد که تا عصر روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین برای محورهای کوهستانی مه آلودگی، بارش رگبار، رعدوبرق، تگرگ و برف پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بابیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان وامدادی باید تدابیر لازم برای مقابله با بحران را پیش‌بینی کنند، گفت: فعالیت این سامانه بارشی و بارش باران موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های استان خواهد شد.

مهرور با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعانت استان نیز پیش‌بینی می‌شود، گفت: احتمال اختلال تردد در محورهای استان به‌ویژه جاده‌های کوهستانی به دلیل مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود به همین منظور حفظ آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر لزوم آمادگی اعضای شورای هماهنگی بحران در شهرستان‌های استان تأکید کرد و گفت: احتمال وقوع سیل نیز در پی ورود سامانه بارشی به استان پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: مسافران عبوری و ساکنان مناطق روستایی از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مهرور در بخش دیگری به لایروبی قنوات و رودخانه‌ها در استان تأکید کرد و گفت: رفع آب‌گرفتگی معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری ضروری است.

وی از شهروندان خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، گفت: احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد.