۰ نفر

معاون عملیات پلیس پایتخت پاسخ داد

تهرانی‌ها برای چه کارهایی با ۱۱۰ تماس گرفته‌اند؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۰۲
کد خبر: 300067
تهرانی‌ها برای چه کارهایی با ۱۱۰ تماس گرفته‌اند؟

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که در هر سه ثانیه یک تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ برقرار می‌شود و در هرهفت ثانیه یک عملیات پلیسی انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار پرویز یعقوبی دراین باره گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ به ‌عنوان بزرگ‌ترین سایت امدادرسانی کشور در سال ۱۳۷۹با ۳۰ خط فعال راه‌اندازی و هم‌اکنون این موضوع به ۱۰۰ خط فعال ارتقاء یافته است.

 وی در تشریح مهمترین فلسفه تشکیل پلیس ۱۱۰ ، اظهارکرد: پلیس ۱۱۰ برای  ایجاد ارتباط آسان ،سریع و مطمئن در راستای کمک و ارائه خدمات انتظامات ،ترافیکی ،امنیتی و... به شهروندان ، تحقق شعار مردم مداری و جامعه محوری پلیس و رعایت عدالت در ارائه خدمات انتظامی و افزایش رضایتمندی شهروندان راه اندازی شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط روزانه ۳۳ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ داریم که از این تعداد ۵۱درصد عملیاتی می شود، افزود: هر ۳ ثانیه یک تماس فوریتی با سامانه ۱۱۰ و در هر ۷ ثانیه یک عملیات فوریتی پلیسی توسط پلیس ۱۱۰ فرماندهی انتظامی تهران ‌بزرگ انجام می شود.

معاون عملیات فاتب با اشاره به اینکه ۱۹ درصد تماس های مردمی با سامانه ۱۱۰ برای مشاوره و راهنمایی ۳۱ درصد تماسها غیر قابل رسیدگی  بوده است، بیان کرد: در پنج ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۵ میلیون تماس با مرکز ۱۱۰ انجام شد.

یعقوبی افزود: ۵۰ درصد تماس‌ها عملیاتی و به واحدهای عمل کننده ۱۱۰ ابلاغ شده است و دیگر تماس‌ها در قالب تماس‌های (مشاوره و راهنمایی ، پرسیدن طرح زوج و فرد و ترافیک ، تماس های غیر فوریتی نظیر اختلاف خانوادگی ، عدم پرداخت نفقه) و اخبار غیرقابل رسیدگی نظیر مزاحمت ، تک زنگ خوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول امسال  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد تماس ها با سامانه ۱۱۰  افزایش داشته است، افزود: هموطنان عزیز می‌توانند از طریق شماره تلفن ۸۷۵۰۰ (ندای ترافیک) ، سایت شهرداری تهران ، سایت راهور ناجا ، رسانه های جمعی و... به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

یعقوبی ادامه داد: در خصوص مسائلی همچون ترکیدن لوله آب ، تخریب اتصالات اتصال برق ،ارتباط بیسیم و ... به ترتیب با سازمانهای آب ، اداره برق و مخابرات تماس حاصل شود همچنین در خصوص مسائلی همچون زنان رانده شده از خانه ، خشونت‌های مستمر خانگی و...  با  اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس حاصل شود .

معاون عملیات فاتب افزود: به طور متوسط روزانه 3000 تماس در خصوص مزاحمت های سد معبر ،پارک در مقابل پل پارکینگ ، پارک در پیاده رو ، پارک دوبله در خیابان اصلی، به صدا در آمدن آژیر خودرو ، باز بودن در خودرو ، پایین بودن شیشه و ... با این مرکز برقرار می‌شود.