۰ نفر

شرایط ادامه تدریس معلمان بازنشسته مشخص شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 291835
شرایط ادامه تدریس معلمان بازنشسته مشخص شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هیچ یک از معاونان این وزارتخانه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

یار محمد حسین بُر در پاسخ به این پرسش که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، برخی معاونان وزارت آموزش‌وپرورش باید از این وزارتخانه خداحافظی کنند؟ اظهار کرد: این قانون برای اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد و حتی در صورت تایید این شورا هیچ یک از معاونان وزارت آموزش‌وپرورش مشمول این قانون نمی‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان، افرادی را مدنظر دارد که بازنشسته و مجدد دعوت به کار شده‌اند و در بین معاونان وزارت آموزش‌وپرورش چنین فردی را نداریم.  هر فردی که بازنشسته شده و برگشت به کار دارد و شرایط ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل حالش نمی‌شود باید برود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره به کارگیری معلمان بازنشسته بیان کرد: معلمانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند با مدرک لیسانس تا 60 سال و با مدرک فوق لیسانس تا 65 سال می‌توانند به همکاری خود ادامه دهند و افرادی که بازنشسته شده‌اند و می‌خواهند دوباره به کار تدریس برگردند طبق مجوزی که از سازمان اداری و استخدامی دریافت کردیم می‌توانند به مدت یک سوم کار اداری معلمان با ما همکاری داشته باشند.

حسین‌بُر در پاسخ به این پرسش که به کارگیری معلمان بازنشسته به جریان کیفیت تدریس و آموزش لطمه وارد نمی‌کند؟ گفت: تجربه در شغل معلمی بسیار مهم است و این افراد سرمایه‌های آموزش‌وپرورش هستند چرا که سال‌های زیادی در رشته خود تدریس کرده و افراد توانمندی شده‌اند. در به کارگیری افراد بازنشسته شرایط اینگونه نیست که با تقاضای هر فردی موافقت شود بلکه افراد توانمند و صاحب نظر در رشته و تخصص خود جذب می‌شوند.

در بخشنامه ضوابط به کارگیری نیروهای بازنشسته درباره شرایط همکاری افراد مشمول آمده است:

معلمان ایثارگر بازنشسته مشمول تبصره(1) ماده واحده قانون (جانبازان وآزادگان گرانقدر، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر به صورت قرارداد تمام وقت. سایر معلمان بازنشسته براساس تبصره(2) ماده واحده قانون فوق، مشروط به این که مجموع ساعت اشتغال آنان از یک سوم ساعت اداری کارکنان رسمی تجاوز نکند.