۰ نفر

یونیسف اعلام کرد؛

سودان رکورددار کودکان محروم از تحصیل

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 284767
سودان رکورددار کودکان محروم از تحصیل

یونیسف اعلام کرد: در اثر جنگ‌های داخلی در سودان جنوبی از هر 3 مدرسه یک مدرسه به طور کامل تخریب شده و این کشور رکورددار کودکان محروم از تحصیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یونیسف اعلام کرد: در اثر جنگ‌های داخلی در  سودان جنوبی از هر 3 مدرسه یک مدرسه به طور کامل تخریب شده است. 

به گفته صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از سال 2013 که جنگ در سودان جنوبی آغاز شده است، بیش از 2 میلیون و 600 هزار کودک از مجموع 3 میلیون و 400 هزار نفر، در جنگ متولد شده‌اند.

براساس اعلام یونیسف، سودان جنوبی رکورددار کودکان محروم از تحصیل است؛ بیش از دو میلیون از کودکان در سنین تحصیل، خارج از مدرسه به سر می‌برند. 

علاوه بر این، 19 هزار کودک به عنوان کارگر و مبارز مشغول هستند؛ ضمن اینکه از تعداد زیادی از آنها سوء استفاده جنسی می‌شود. 

صندوق کودکان ملل متحد که بیشتر به نام اختصاری آن (UNICEF) یونیسف خوانده می‌شود، برای فراهم‌کردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی-درمانی برای کودکان در کشورهایی که در اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده بودند، ایجاد شد.

صندوق کودکان ملل متحد در 11 دسامبر11946 به توصیه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایجاد شد.

 فعالیت‌های یونیسف عمدتا در جهت ارائه کمک‌های لازم و حمایت از کودکان کشورهای در حال توسعه است.