۰ نفر

وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 278027
 وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا ( سه شنبه و چهارشنبه ) در نیمه شرق کشور از جمله استان های سمنان، قم، شرق اصفهان و همچنین استان های قزوین ، البرز و تهران در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی از مناطق می تواند با گرد و غبار همراه باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر امروز و فردا برای برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، اردبیل، دامنه های جنوبی البرز، تهران ، قزوین و سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق با شدت موقت پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: پس فردا ( پنج شنبه ) بارش ها بیشتر در دامنه های جنوبی البرز ، قسمت های شرقی و شمال غرب کشور رخ می دهد و تا حدودی از اوج بارش ها کم می شود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا همچنان شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و دریای خزر نیز فردا مواج می شود.

*** توصیه های هواشناسی

حقیقت افزود: با توجه این شرایط به عشایر توصیه می شود از رفتن به دامنه ها و ارتفاعات خودداری کنند و مراقب سیلاب باشند همچنین کشاورزان و باغداران به ویژه در مناطق شمالی کشور محلول پاشی نکنند.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

وی با اشاره به وزش باد شدید شب گذشته در تهران گفت: سرعت باد در تهران 83 کیلومتر بر ساعت بود و طی امروز ، فردا و پس فردا در ساعات بعدازظهر ناپایداری هایی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد در پایتخت پیش بینی شده است.

حقیقت افزود: بیشینه دمای دیروز تهران به 33 رسید و طی امروز و فردا نیز در همین دما باقی می ماند، کمینه امروز صبح پایتخت نیز 21 بود.

وی ادامه داد: دیروز دلگان در استان زاهدان 47 درجه سانتی گراد و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان 45 گرمترین و سراب در استان آذربایجان شرقی و نیر در استان اردبیل با 8 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.

*** میزان بارش ها

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دیروز بعدازظهر تا شب گذشته ، فیروزکوه 7 میلی متر، آبعلی 2.6 ، شمیرانات 1.3، چیتگر 2 ، لواسانات 3 و فرودگاه مهرآباد 4 دهم میلیمتر بارندگی داشته است.