۰ نفر

معاون وزیر آموزش‌وپرورش مدرک فوق‌لیسانس و دکترا ندارد؟

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 243450
معاون وزیر آموزش‌وپرورش مدرک فوق‌لیسانس و دکترا ندارد؟

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد ادعای یک رسانه در ارتباط با مدرک تحصیلی معاون وزیر صحت ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در پاسخ به مطلب منتشر شده در سایت صدای معلم، با عنوان «علی الهیارترکمن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری ندارد»، پاسخ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر است:

"مدرک تحصیلی فوق لیسانس آقای علی الهیار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و در سال 1378 اخذ و در حکم کارگزینی ایشان نیز اعمال گردیده است. لذا ادعای مطرح شده توسط نویسنده محترم در سایت صدای معلم در خصوص تردید در مدرک فوق لیسانس ایشان، بی اساس و فاقد وجاهت و اعتبار است.

در خصوص مدرک دکتری آقای الهیار ترکمن لازم به ذکر است، ایشان در هیچ سند رسمی و در هیچ محفل و گروهی، مدعی داشتن مدرک دکتری نبوده و از مزایای آن هم استفاده نکرده است. لذا قاعدتاً پاسخگویی به سایت مذکور در ارتباط با مدرک دکتری نیز لازم نیست و در صورت نیاز، این موضوع به تفصیل و در زمان مناسب تشریح خواهد شد.

در پایان، ضمن تشکر از همراهی رسانه ها، همه فعالان عرصه مجازی و حوزه خبر را به دقت بیشتر به منظورحصول اطمینان از منابع خبری خود، قبل از انتشار هرگونه ادعا دعوت می نماید. بدون شک، هر فردی که اندک تجربه ای در امر اطلاع رسانی داشته باشد، بر این موضوع واقف است که آزادی رسانه به معنی آزادی تخریب و تهمت نیست و هرگونه اتهامِ بدون ارائه مدارک مستند، نوعی تضییع حق فرد و قابل پیگیری در محاکم رسمی است، لیکن در این مورد به احترام افکار عمومی فرهنگیان عزیز، به پاسخ فوق بسنده کرده و در صورت تکرار تهمت ها، سایر نکات به همراه مدارک مناسب در مراجع قضایی مطرح خواهد شد.".

 این اتفاق در شرایطی است که این بحث هنوز در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی گروهی از معلمان و فرهنگیان داغ است و برخی از این کانال‌ها مدعی شده‌اند فایل‌های صوتی از معاون وزیر آموزش و پرورش دارند که در آنها از داشتن مدرک دکترا سخن به میان آورده است.