۰ نفر

احمدی‌نژاد هنوز محاکمه نشده است

پاسخ "اژه‌ای" به شایعات درباره دختر رییس قوه‌‌ قضاییه

۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 237078
پاسخ "اژه‌ای" به شایعات درباره دختر رییس قوه‌‌ قضاییه

معاون اول قوه قضاییه گفت: می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که این محاکمه به مصلحت نیست و فعلا آن‌ها را محصور کردند، قوه قضاییه در آنچه در ٨٨ پیش آمد وارد شد، برخورد کرد و در برخوردها اشکالی به وجود آمد که به آن مشکلات هم رسیدگی کرد، اگر مصوبه نبود قوه رسیدگی می کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف ضمن تبریک 16 آذرماه روز دانشجو گفت: از این حضور پرشور و پراحساس شما از خداوند تشکر می‌کنم، در عین حالی که سر و صورتم سفید است ولی دلم جوان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: وقتی کلمه دانشجو بکار برده می شود و مخاطب لفظ دانشجو را می شنود چند چیز به ذهنش خطور می کند؛ یک معنا جوان دنبال تحصیل و دانشجو و دیگری اینکه این دانشجو برای آینده خودش و کشورش و جهان اهدافی دارد و برای رسیدن به آن هدف تلاش می کند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: وقتی اسم دانشجوی اسلامی ایرانی را می شنویم یعنی کسی است که مبارزه سنگینی را در دهه های مختلف با استبداد و استکبار و افساد همراه خود داشته است.

محسنی اژه‌ای در معرفی خود گفت: بنده مثل شما از یک طبقه کشاورز بودم و بزرگ شدم و طی سالیانی هم در کارهای قضایی و کمتر اجرایی بودم. از آنچه را که در طول بعد از انقلاب بودم از هیچ قسمت‌اش پشیمان نیستم و بسیار افتخار می‌کنم که در قوه قضاییه و دادگاه‌های مختلف و وزارت اطلاعات بودم و کوچکترین پشیمانی ندارم.

وی درباره شعار عدالت - عدالت گفت: مبنای کار ما عدالت - عدالت است و همه باید تلاش کنیم که این عدالت تحقق یابد.

وی با واکنش به پاسخ دانشجویان به این سوال که آیا اینکه گفته می شود در جمهوری اسلامی خفقان است، بی عدالتی نیست؟ اظهار کرد: اگر عدالت را اینگونه معنا می کنید که هر کسی هر چیزی را بیان کند و بگوییم که عدالت نیست، خب باید برداشتش از عدالت را بیان کنیم.

وی در واکنش به سوت و دست زدن‌های دانشجویان با ذکر خاطره ای گفت: در مجلسی رفتم صحبت کنم مدام سوت می زدند که من گفتم اگر بنا باشد سوت بزنید منم بلدم، بلبلی هم  بلدم و در ادامه واکنش مشابهی نشان داد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: گفتند قوه قضاییه ملاحظه می‌کند و نسبت به متهمین تبعیض قائل می شود، آنچه ما می گوییم باید مبنا داشته باشد، مبنای‌مان قانون و عدالت یا انصاف باشد. تمام تلاش ما این بوده که مطابق قانون عمل کنیم، اگر قوه قضاییه سلیقه‌ای عمل کند به ضرر جامعه و کشور است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره رحیمی گفت: من می‌پرسم آیا شما در جریان پرونده رحیمی هستید؟ رحیمی به جهت اینکه پول را گرفته و به کاندیدایی داده محکوم نشده، زمانی که قانون جلوی مارا نگرفته بود دادگاه علنی بود. قانون جلوی ما را گرفته است. دادگاه‌های علنی موثر است و بازدارندگی‌اش از بسیاری مجازات‌ها بالاتر است. بارها به مجلس رفتم که اجازه دهید دادگاه‌ها علنی باشد، چند سال پیش قانون جلوی ما را گرفت که تا حکم قطعی نشد اجازه انتشار ندارید. اگر بتوانیم باید کمک کنیم که موضوع به شکل سابق بازگردد و به صورت علنی باشد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: پرونده رحیمی هم تا قطعی شد مسائل را شفاف گفتیم. می گویند چرا دادگاه بقایی علنی نیست؟ مبنای ما قانون است، دادگاه های علنی هم اجازه پخش نمی‌دهند، این چه علنی است؟ اما فعلا قانون این را می گوید. تشخیص علنی بودن یا علنی نبودن با قاضی است. هر وقت قانون عوض شد می شود کاری کرد. در قانون جرایم سیاسی که لازم الاجرا شد نگاه کنید چه اختیاراتی را به دادگاه داده است. ماده ٥ می گوید تشخیص اینکه جرم سیاسی است یا نیست با دادگاه است، تشخیص این ها با قاضی است، این‌ها را قانون می‌گوید.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: می‌گفتند افرادی که فساد را افشا کردند تحت تعقیب هستند. کسی به عنوان انتقاد تحت تعقیب قرار نمی گیرد. البته باید توجه داشت اگر کسی حرفی زد و ذی نفع شاکی شد و شکایت کرد باید به شکایتش توجه کرد، البته ممکن است شکایتش هم اثبات نشود.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: فردی گفته ٥٠ میلیون می‌دهم به یک طرف که در نشست‌ها سوال کند، اگر ثابت شد فردی که صاحب رسانه است شانتاز می کند و مطرح می‌شود که اگر ٢ میلیارد ندهی علیه تو خبر می‌زنم، این برخورد با رسانه است؟ قبول دارم که اطلاع رسانی قوه قضاییه ضعیف است، این یا ضعف ما است یا معضورات قانونی است. ما با کسانی که روبه رو می شویم دو دسته هستند، بعضی‌ها پیچیده هستند و بلدند چگونه جرم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته ما باید ترتیبی بدهیم از ضعفا دفاع شود، وکیل گرفته شود برای آنها، خیلی از مردم با حقوق آشنا نیستند، همین موجب می‌شود مشکلاتی در طرح دعوی ایجاد شود، این‌ها نیاز به بودجه دارد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: برای شفافیتی که مورد اشاره قرار گرفت در چند قسمت وظیفه داریم؛ یک سایت داریم که حکم های قطعی را در آن جا می گذاریم یا رسانه ها منتشر می کنند، اما مواردی بدون بودجه امکان اطلاع رسانی نیست. می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که این محاکمه به مصلحت نیست و فعلا آن‌ها را محصور کردند، قوه قضاییه در آنچه در ٨٨ پیش آمد وارد شد، برخورد کرد و در برخوردها اشکالی به وجود آمد که به آن مشکلات هم رسیدگی کرد، اگر مصوبه نبود قوه رسیدگی می کرد.

وی اضافه کرد: گفتند نشست خبری کافی نیست، قبول دارم اطلاع رسانی ما ناکافی است. گفتند چرا اسم فلان متهم را می برید، اسم فلان متهم را نمی برید. اینکه فردی شناخته شده دستگیر می شود، حال ما بگوییم م.ر دستگیر شده و همه مردم مطلع شدند. طبق تفسیری که از قانون است می گویند نباید اسم برد، معمولا خبرنگار سوال می پرسد، من می گویم بله آقایی که شما می گویید بازداشت است، می گویند مهدی هاشمی بازداشت است؟ ما چه بگوییم.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: گفتند رییس قوه‌ قضاییه فقط درباره مسایل سیاسی حرف می زند. رییس قوه قضاییه عضو شورای عالی امنیت ملی و عضو مجلس خبرگان رهبری هم هست و مسئولیت های دیگری هم دارد. در جلسه مسئولان عالی در روز دوشنبه، نهایتا چهار دقیقه به مسایل کلی پرداخته می شود و بقیه جلسه کاملا به مسایل حقوقی و قضایی اختصاص دارد. الان دو الی سه جلسه است که درباره قانون جدید مبارزه با مواد مخدر مشغول نوشتن دستورالعمل هستیم و در صورتی که قانون ملزم نکرده، اما ناچار هستیم.

محسنی اژه‌ای در مورد سازمان زندان‌ها گفت: ما در این سال‌ها تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم که همه چیز را جرم‌انگاری نکنیم که دست ما هم نیست. حتی دولت گاهی وقت‌ها طرح می‌دهد و جرم‌انگاری می‌کند؛ بنابراین اولا جرم انگاری می شود که ما هم راضی نیستیم. تا جایی که امکان داشته حبس زدایی کردیم و طبق آمار در سال 95 نسبت به سال 94 یک ششم ورودی به زندان ها کمتر شده است.

معاون اول قوه قضاییه با طرح این سوال که آیا بهداشت زندان را بدون بودجه می‌توان تامین کرد؟ گفت: هزینه‌های اولیه زندان که غذا و بهداشت است، از سازمان زندان‌ها کسر شده است. گاهی اوقات یک زندانی نیاز به اقدامات درمانی مثل عمل جراحی دارد. بیمارستان از ما پول می‌گیرد، چطور باید این هزینه ها را تامین کنیم؟ چطور بدون پول بهداشت را تامین کنیم؟

وی درباره موضوع کاسپین نیز گفت: چرا شما می‌گویید که ما به تحصن‌ها اعتنا نکردیم و کاری نکردیم؟ تا پایان آبان ماه سال جاری، 11 میلیون و 700 و خرده‌ای چک برگشتی داشتیم، آیا این تقصیر قوه قضاییه است؟ در مورد شرکت های تعاونی و اعتباری، حنجره خودم را در جلسات مختلف دولت و مجلس پاره کردم. آمدند بیش از هزار تعاونی اعتبار را مجوز دادند و هیچ نظارتی نکردند و اصلا حق نداشتند از مردم سپرده بگیرند و بعد مشکلاتی را برای مردم و همه دستگاه‌ها ایجاد کردند، تمام تلاش ما این بوده که مردم به حق‌شان برسد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به ثامن الحجج گفت: در مورد موسسه ثامن‌الحجج نزدیک به 13 هزار میلیارد تومان از مردم سپرده گرفتند، آیا قوه قضاییه باید نظارت کند؟ اصلا برای قوه قضاییه امکان پذیر است؟ ما نهایت تلاش خود را کردیم تا از بیش از یک میلیون سپرده‌گذاری که بود، به حق‌شان برسند و حدود 99 درصد از افراد تعیین تکلیف شدند. قوه قضاییه تمام تلاش خود را کرده که با کمک دستگاه های مختلف اموال را شناسایی و توقیف کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رییس قوه قضاییه در دانشگاه حضور پیدا نمی کنند؟ گفت: رییس قوه چندین بار در دانشگاه حضور پیدا کردند. ما از اینکه در خدمت شما باشیم خوشحال می شویم. من واقعا امروز خوشحال شدم که آمدم. اگر ماهی یک بار هم می آمدم خوب بود ولی امکانش نیست.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره انفرادی قبل از تفهیم اتهام گفت: این موضوع غلط است، اولین کار بازپرس تفهیم اتهام است. من ادعا ندارم که در زیرمجموعه قوه قضاییه خلافی  نمی‌شود، اصلا این طور نیست، ممکن است در دستگاه قضایی و انتظامی تخلف شود.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره کلیپ پخش شده در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی اظهار کرد: ادعا شده بود که آقای فاضل لاریجانی آمده پیشنهاد کرده به آقای مرتضوی که اگر فلان اقدام را کنید من سفارش شما را می کنم و بابت این هم لابد پول می خواهد. آقای فاضل لاریجانی بلافاصله تحت تعقیب قرار گرفت و گفت مطلقا بحث این طور نیست. گفت آقای مرتضوی دو بار الی سه بار با واسطه از من خواسته بروم و کمک کنم، من رفتم و گفتم نمی توانم کمک کنم چون آقای فاضل اصلا با قوه قضاییه ارتباط ندارد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: آقای مرتضوی خواسته شد، آقای مرتضوی با دسیسه چینی با یک جمعی خواستند برای این آقای بدبخت یا خوشبخت پرونده بسازند. آن آقا بدون تردید سهل انگاری کرده بود و بحثی نیست، اما قاضی به این رسید که جرمی واقع نشده است. اگر هم جرمی باشد، آقای مرتضوی و افرادی بودند که می خواستند این کار را بکنند، آقای مرتضوی یک تصویربرداری مخفی انجام داده بود. دو الی سه بار مونتاژ کردند و سی دی ها را مخفی کرده بود. بعدا این سی دی بدست آمد و کاملا مشخص بود که می‌خواستند پرونده سازی کنند، البته می گویم که این فرد نباید در آن جلسه شرکت می کرد. اما معتقدم اگر جرمی در آن پرونده اتفاق افتاده باشد، مربوط به مرتضوی و دو نفر از همدستانش بود. چنانچه از مرتضوی شکایت شود، قطعاً تحت تعقیب قرار می گیرد؛ بنابراین آن داستان در دو بخش رسیدگی شد. یک بخش درباره حرف هایی که زده شده چگونه است و جرمی برای فاضل در آن پرونده احراز نشد و شما می خواهید قبول بکنید یا نکنید. اقدام مرتضوی حتما مجرمانه بود، اما شکایت نشد. نمی گویم اگر شکایت می شد، محکوم می شد اما شکایتی نشد. در آن پرونده برای فاضل جرمی محرز نشد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا و به چه دلیل حمید بقایی چند ماه در زندان بود گفت: حق و ناحق را چگونه تشخیص می دهید؟ من از بیان جزئیات معذورم، مسائل ایشان مالی است، دادگاه تشکیل شده، احتمالا در شرف صدور حکم است. تا زمانی که قطعی نشود از نظر قانونی معذورم از بیان جزئیات پرونده.

وی افزود: پرونده برادر رییس جمهوری هیچ ارتباطی با احضار بقایی ندارد، هیچ ارتباطی بین این دو موضوع نیست. وقتی برادر رییس جمهور احضار می شود که از مدت ها قبل پرونده تشکیل شده بود. در مورد برادر رییس جمهور از مدت‌ها قبل بررسی ها شروع شده بود، بعد احظار شد و تفهیم اتهام می شود. این دو ارتباطی با هم ندارد. اگر قوه قضاییه بخواهد ملاحظه داشته باشد از اعمال حق محروم می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مرتبط با دختر رییس قوه قضاییه بیان کرد: اگر این دروغ را به شما نسبت دادند شما چه می کنید؟ این مساله صد در صد دروغ است، ایشان با هیچ سرویسی ارتباط نداشته، هیج جا بازداشت نبوده، ایشان به دنبال کار و درسش است، به خارج از کشور نرفته به غیر از زیارت، مطلقا با سرویسی ارتباط نداشته، آن کسانی که این حرف ها را در می آورند چه هدفی دارند؟ آن که این حرف را منتشر می کند آیا دلیل دارد؟ به صرف شایعه حجتی وجود دارد؟ هیچ حجتی در اینباره وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به موضوع ستار بهشتی گفت: فردی که در این زمینه تخلف کرده بود محاکمه شد. مگر پیگیری نشد؟ مگر بارها اطلاع رسانی نشد؟ در جریان کهریزک مباشرین در این قضیه حتی محکوم به قصاص هم شدند. در این هنگام دانشجویی فریاد زد که سخنگوی قوه قضاییه گفت: من هم فریاد زدن بلدم.  

محسنی اژه‌ای افزود: مرتضوی در پرونده کهریزک به 5 سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم را به دو سال حبس تقلیل داد.  

با عنوان شدن اظهار ندامت مرتضوی از زبان محسنی‌اژه‌ای، تعدادی از دانشجویان خندیدند که محسنی اژه‌ای خطاب به دانشجویان گفت: خیلی از این افراد که می‌خندند از سعید مرتضوی دفاع هم می کردند.  

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: شکنجه قانونا و اخلاقا ممنوع است. اگر کسی ادعایی داشته باشد به فوریت رسیدگی می شود. به عنوان مثال ما قاضی داشتیم که  به 51 سال حبس به دلیل ارتکاب چندین جرم محکوم شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با یادآوری اینکه در موضوع کاسپین واقعا تعلل وجود داشت، گفت: 8 تعاونی را منحل شد تا یک موسسه‌ای به نام کاسپین مجوز بگیرد و تمام سپرده‌ها و سهام ها به این موسسه منتقل شود. قبل از اینکه بدانند سپرده مردم چقدر است، به کاسپین مجوز دادند و بعدا کاسپین متوجه می شود که فرشتگان فلان مقدار بدهی دارد و نمی تواند ادامه دهد. افرادی از مسئولان قسمت‌های مختلف در این ارتباط تحت تعقیب هستند. خب معلوم است که امکان یک فعالیت صحیح اقتصادی با سود 35 یا 40 درصد وجود ندارد و الان مانده‌اند. قوه قضاییه چه کار کند؟

 وی افزود: قوه‌ قضاییه کسانی را که باید، بازداشت کرده است و در حال شناسایی اموال اینها در داخل و خارج کشور است. سعی کرده از تبعیض در پرداخت سپرده ها جلوگیری شود. مثلا یک کسی 18 میلیارد سپرده داشت و می‌خواست با رانت بگیرد و برود، اما قوه قضاییه جلوی آن را گرفت و حتی سران سه قوه از رهبر انقلاب اجازه گرفتند چون مشکل قانونی داشتیم.

محسنی اژه‌ای درباره دست خط بقایی در خصوص راحت بودن در سلول و اینکه شما موافق منتشر شدن آن هستید، گفت: اگر بقایی رضایت بدهد می‌توان دست خط بقایی را منتشر کرد. این قول را می‌دهم که به قاضی بگویم که آقای بقایی اگر واقعا اعلام کرده این دست خط منتشر شود، منتشر کنید.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حکمت صبر و سکوت قوه قضاییه که قبلا اعلام شده بود نیز گفت: اگر حکمت را بگوییم که حکمت نیست. ان شاء‌الله در زمان خودش مشخص می شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا آقایان بقایی و احمدی نژاد علنی محاکمه نمی شوند؟ گفت: تشخیص علنی بودن با دادگاه است نه به عهده من و نه به عهده دیگری؛ البته آقای احمدی نژاد هنوز محاکمه نشده است.

بر اساس این گزارش، معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه علنی برای محصورین برگزار نمی‌شود و چرا رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر و ممنوع‌الورود به برنامه و جلسات است؟ گفت: این موضوع‌ها مصوبه شورای امنیت ملی است. شورای عالی امنیت ملی دو نوع مصوبه دارد و اینها را قبلا توضیح دادم. یک مصوبه مربوط به خود شوراست و یک مصوبه هم دارد که کمیسیونی با نفرات مشخص معین می شود و مصادیق این کمیسیون را مشخص می کنند. مثل همین اقدامی که اخیرا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی علیه کیهان شکایت کرد، بنابراین درباره اصل حصر خود شورا تصمیم گرفته و فروعاتش به آن کمیسیون وابستگی دارد و درباره آن آقا نیز همین‌طور است.

دانشجویی سوال خود را اینگونه مطرح کرد که رییس جمهور سابق ادعاهایی مطرح کرده بود که شما در پاسخ به او از واژه دروغگو و ... استفاده کردید، و اینکه چرا قوه قضاییه مصادیق تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی را تبیین نمی‌کند؟ گفت: من گفتم در صحبتی که ایشان در 38 دقیقه کرده، تعداد کثیری دروغ است و در یک صفحه بیش از 10 دروغ مطرح شده است. من نگفتم ایشان لات است. من حرف‌های خودم را به یاد دارم. وقتی سئوالی را کردند، گفتم این مطالب این روزها مرا به یاد داستان آن لات انداخته است. شما می گویید که این حرف من منتسب به احمدی نژاد می شود. خیلی خب قبول می کنم. وقتی احمدی نژاد می‌آید نسبت هایی را به دیگری می دهد، چطور نسبت به حرف او هیچ حرفی ندارید؟ چطور نسبت به او که اتهامات فراوان به مجلس، مجمع تشخیص و قوه قضاییه و افراد در قوه قضاییه می دهد، حرف نمی زنید.

وی درباره مصادیق اقدام علیه امنیت ملی نیز گفت: در قانون عناوین مجرمانه مشخص شده و خیلی از مسایل هم تعریف شده است. مثلا در یک زمانی فساد اقتصادی را داشتیم و در هیچ جای قانون فساد اقتصادی توضیح داده نشده بود و مصادیق آن رشوه، اعمال نفوذ و تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است. درباره اقدام علیه امنیت ملی نیز برخی مصادیق ذکر شده است. اگر کسی علیه جمعی قمه بکشد، خلاف امنیت است. اگر کسی سلاح بکشد و اخافه داشته باشد، محاربه است. بنابراین مرجع قرار می‌دهند که مصادیق را تعیین کند. در مورد اخلال در نظام اقتصادی کشور، گاهی اوقات مصادیق مشخص است و برخی مشخص نیست که به بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد و دارایی مراجعه می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه گفته بودید می‌خواستیم پرونده یکی از نزدیکان یک مسئول را پیگیری کنیم اما آن مسئول گفت اعلان جنگ می کنیم، آن مسئول چه کسی بود و چرا شما برای پیگیری فساد از برادر آن فرد اجازه گرفتید، اظهار کرد: ما نرفتیم اجازه بگیریم و هیچ کجا چنین حرفی نزدیم. پس این حرف شما غلط است. ما از رییس جمهور فعلی و سابق و اسبق در بسیاری از موارد در مورد حتی برخی از اعضای خانواده و برخی کسان دیگر می رویم و می گوییم درباره فلان فرد آن اتهام مطرح است تا اگر خواستند اطلاعاتی بدهند، اقدام کنند. در پاره‌ای از موارد که اصلا قانون الزام می کند که برای تعقیب وزیر و معاون رییس جمهور باید به مجلس خبر بدهیم.

وی اضافه کرد: در این قضیه اولاً اجازه گرفته نشده است و این رویه ما نه تنها درباره ایشان بلکه بسیاری از کسان دیگر است. ایشان گفتند الان در آستانه انتخابات است و این تفسیر می شود و اگر این بشود، جنگ می شود و ما هیچ اعتنایی نکردیم و کار خود را انجام دایم و احضار شد و الان پرونده در جریان است و در حال رسیدگی است و نه اجازه گرفته شده و نه پرونده متوقف شده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه برای شکایت از قوه قضاییه به کجا باید مراجعه کرد؟ گفت: در دنیا برای شکایت از قوه قضاییه مگر به قوه مجریه مراجعه می کنند؟ دادگاه انتظامی قضات داریم، این دادگاه اگر تخلف انتظامی باشد تصمیم می‌گیرد. سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در بخش هایی بر قوه قضاییه نظارت کند، بیت مقام معظم رهبری می تواند نظارت داشته باشد و جاهای دیگر.

یکی از دانشجویان با قرار گرفتن در پشت تریبون نسبت به اینکه فسادی را به وی منعکس کرده بودند و معاون اول قوه قضاییه موضوع را با قاضی مطرح کرده و در نهایت وی به حبس محکوم شد، انتقاد کرد که محسنی اژه ای گفت: من ایشان را می شناسم و خیلی از شماها نمی شناسید. قبل از اینکه این مسئله برای وی  پیش بیاید با هم ارتباط داشتیم. وی گاهی وقت ها برخی مطالب را با واسطه یا بی واسطه برای ما می فرستاد. زمانی که این اتفاق برایش افتاد، من واقعا تلاش کردم. من از دادسرای انتظامی و مرکز حفاظت خواستم تحقیق کنند. رییس قوه قضاییه یک هیئت ویژه فرستاد که آیا مسایل ادعایی درست هست یا خیر؟ هیئت مخصوص از تهران رفت و کنکاش کرد. درباره برخی چیزهایی که ایشان ادعا کرده بود، افرادی آمدند و شکایت کردند؛ بنابراین هم ادعاها و هم شکایت‌ها بررسی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گاهی وقتها اگر شما حرف حقتان را به شکل ناصحیح بگویید به نتیجه نمی رسید. اینکه گفته می شود همه قضات و وکلا فاسدند درست نیست. اینکه که بگویید کل قضات مستقل نیستند، درست و منطقی نیست. گاهی وقت‌ها مهم این است که یک چیزی اثبات می شود یا خیر.

محسنی اژه‌ای گفت: در قوه قضاییه تلاش این بوده و هست که بر اساس حق و عدالت عمل شود و پرونده‌ها به هر مقدار که ممکن است سریع‌تر رسیدگی شود. آیا در قوه قضاییه ایراد نیست؟ قطعا هست و من نمی‌گویم نیست. اگر نبود که قاضی  و وکیل و کارشناس را بازداشت نمی‌کردیم. اگر واقعا عدالتخواه هستید، تضعیف و تخریب قوه قضاییه به نفع نیست. خیلی از مسایلی که گفته می شود انتقاد و نقد نیست. اگر شما می خواهید اصلاح کنید این اصلاح را با روشی منطقی دنبال کنید. اگر قانون را مبنا قرار ندهید به ضرر است.