۰ نفر

صلح و اتحاد در منطقه باستانی نوروز خواسته ملت‌های معتدل است

پیام تبریک روحانی به سران ۱۱ کشور منطقه‎ بمناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۶

۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 183554
پیام تبریک روحانی به سران ۱۱ کشور منطقه‎ بمناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۶

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ،قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان تبریک گفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۱۱ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهار داشت: نوروز زیباترین جشن طبیعت است که با گذار از زمستان به بهار، امید و سرسبزی را به ارمغان می‌آورد. این جشن نماد اعتدال، آرامش، گرمی، روشنایی، فراوانی و طراوت است که خداوند بزرگ به انسان ارزانی می‌دارد. اعتدالی که ریشه در تحولات طبیعت و باورهای دین و احکام اسلام رحمانی دارد.

وی صلح و اتحاد در منطقه باستانی نوروز  را خواسته ملت‌های معتدل دانست و گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر، به امیدی نیاز دارد که در پرتو آن، محبت، عشق و صمیمیت را ارج نهاده و کشورها را به جای تقابل، به تعامل دعوت نماید؛ چرا که ملت‌ها با تمسک به امید، صلح و آرامش می‌توانند در پرتو اتحاد و تعامل با یکدیگر، با چهره زشت و ناپسند برآمده از کج فهمی از دین و افراط‌گرایی قبیله‌ای که حاصل آن تروریسم است، مقابله نمایند.

وی در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ، قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان، سالی مملو از شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.