۰ نفر

مسافران از چادر زدن در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

هشدار هواشناسی از وقوع تندباد و بارش برف‌و‌‌‌ باران در روزهای آغاز سال

۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 183436
هشدار هواشناسی از وقوع تندباد و بارش برف‌و‌‌‌ باران در روزهای آغاز سال

سازمان هواشناسی پیش بینی وضع هوا، شرایط لغزندگی جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه‌ها را تا صبح روز سه شنبه جاری اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هشدارهای سازمان هواشناسی از 28 اسفندماه تا یکم فروردین به شرح زیر است:

شنبه 1395/12/28: بارش باران و برف در غرب آذربایجان غربی.

یکشنبه 1395/12/29: بارش باران و برف در کردستان، زنجان، برخی نقاط جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.  بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در ایلام، لرستان، کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب یزد و جنوب اصفهان.

در استانهای خوزستان ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد وقوع تند باد شدید موقت یا توفان تندری در بعد از ظهر بسیار محتمل است که می‌تواند منجر به شکست درختان و خسارت شود.

دوشنبه 1395/12/30: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و شرق فارس، خراسان جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.  بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان.  بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و ارتفاعات بارش برف در استان های البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

انتظار می رود سرمایش هوا و بارش برف در جاده ها و گردنه های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی گردد. با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق، به مسافران نوروزی توصیه می شود اقدامات لازم را بکار برند و از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

 همچنین، افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان  موجب تشکیل توده گردوخاک در آن مناطق شده است . پیش بینی می شود یکشنبه با  افزایش سرعت باد  غلظت گردوخاک در شمال عربستان،  غرب عراق و کویت افزایش یافته و بتدریج به جنوب غرب ایران بخصوص به استانهای خوزستان و جنوب ایلام منتقل گردد و قبل از آغاز بارش بطور موقت ضمن وزش شدید باد، موجب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.