۰ نفر

نوزاد ۹ ماهه قربانی خواب‌آلودگی راننده در محور میامی ـ سبزوار شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۵
کد خبر: 183375
نوزاد ۹ ماهه قربانی خواب‌آلودگی راننده در محور میامی ـ سبزوار شد

60 درصد از حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای براثر خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز است.

رئیس پلیس‌راه سمنان با اشاره به وقوع ۵ تصادف جاده‌ای در این استان در شبانه‌روز گذشته براثر خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان گفت: در یکی از این سوانح، نوزاد ۹ ماهه قربانی خواب‌آلودگی راننده در محور میامی ـ سبزوار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ حسن خسروجردی اظهار داشت: در روز گذشته 5 مورد تصادف جاده‌ای در استان سمنان رخ‌داده که سه مورد از آن براثر واژگونی خودروی مربوطه اعلام‌شده است.

وی از قربانی شدن یک نفر در تصادف جاده‌ای روز گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: ساعت 6 و 15 دقیقه صبح روز جمعه یک کودک 9 ماهه براثر واژگونی یک خودروی پراید در جاده میامی ـ سبزوار قربانی خستگی و خواب‌آلودگی راننده شد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به اینکه 3 نفر در این حادثه دچار جراحت شدند خاطرنشان کرد: 60 درصد از حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای براثر خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز است.

خسروجردی در این برهه کنونی به دلیل تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی رانندگان باید با دقت بیشتری رانندگی کنند و در صورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی به‌منظور حفظ جان خود و دیگر هم‌وطنان از ادامه رانندگی خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت قانون و مسائل امنیتی وظیفه هر راننده‌ای است خاطرنشان کرد: رعایت قانون و احترام به حقوق دیگر رانندگان درصد قابل‌توجهی از حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای را کاهش خواهد داد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه سالانه 20 میلیون مسافر از جاده‌های استان سمنان تردد خواهد کرد افزود: هم‌اکنون 40 دوربین کنترل سرعت ثابت و فعال، بر تردد خودروها و میزان سرعت آنان در سطح جاده‌های استان سمنان وجود دارد.

خسروجردی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده‌ای در محور تهران ـ مشهد افزود: وضعیت ترافیک در جاده‌های استان سمنان نیمه سنگین اعلام‌شده است؛ بنابراین مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های این استان بهتر است ضمن رعایت نکات ایمنی همکاری لازم را با پلیس‌راه داشته باشند.