۰ نفر

افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 175663
افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:روز چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه، بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی روز چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از ظهر روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین با ورود یک سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه ضمن شروع بارش‌ها در غرب کشور گستره بارش‌ها شمال غرب، سواحل دریای خزر و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب را فرا می‌گیرد گفت: روز جمعه به تدریج بارش باران و برف به شمال شرق نیز گسترش یافته و از بعد از ظهر در غرب و شمال غرب کاهش خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی خوزستان و نیز جنوب عراق تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد شد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران روز پنجشنبه صاف همراه با غبار محلی به تدریج افزایش ابر و اوایل شب بارش باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتی گراد و روز جمعه ابری، گاهی بارش باران و برف، اواسط روز کاهش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی ‌می‌شود.