۰ نفر

زباله همنشین ۱۱ ساله روستاهای چهاردانگه

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵
کد خبر: 165706
زباله همنشین ۱۱ ساله روستاهای چهاردانگه

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری از همنشینی 11 ساله روستاییان این منطقه با زباله خبرداد.

اصغر عالیشاه با بیان اینکه در ابتدای زمان انتقال زباله قرار بود تنها ۶ ماه این کار صورت گیرد،گفت: در حال حاضر ۱۱ سال است که زباله به منطقه چهاردانگه آورده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عالیشاه افزود: پس از گذشت ۱۱سال زباله بلای جان مردم شده است، به طوری که تمام آب های زیرزمینی منطقه آلوده شده و مردم از ترس جان خود به شهر مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه رهبرفرزانه انقلاب در سال ۷۴ به منطقه چهاردانگه آمدند،گفت: از همان زمان مردم منطقه تابلویی را در ابتدای مسیر نصب کردند با این مضمون که «به قدم گاه رهبرانقلاب خوش آمدید».

وی با اشاره به اینکه از مظلوم بودن مردم منطقه چهاردانگه سوء استفاده شده است، افزود: مردم منطقه از ترس جان خود روستاها را ترک می کنند و روستاها یکی پس از دیگری خالی از سکنه می شوند.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با بیان اینکه از رسانه ها می خواهم تا صدای مردم مظلوم منطقه را به گوش مسئولین برسانند،تصریح کرد: ما می خواهیم زباله از منطقه چهاردانگه انتقال داده شود؛ما حاضریم به مسئولان در انتقال زباله کمک کنیم تا آشغال در منطقه نریزند چون مردم با آلوده شدن آب می میرند.

 عالیشاه تعداد روستاهای منطقه چهاردانگه را ۹۶ روستا ،یک شهر و ۳دهستان پشت کوه،مرکزی و گرماب عنوان کرد  وگفت: کل روستاهای پشت کوه به دلیل ریختن شیرابه زباله آلوده شده است، به طوری که جاده ی مسیر انتقال زباله، سیاه شده و با کوچکترین ترمز اتومبیلی لغزنده می شود.

وی با اشاره به اینکه جاده ساری به چهاردانگه به عنوان جاده مرگ نامیده شده است،اضافه کرد: هرروز شاهد مرگ افراد هستیم.

رئیس شورای بخش چهاردانگه از مکاتبات با مسئولان خبرداد و افزود:متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی از مسئولان دریافت نکردیم و نمی دانیم چه جوابی به مردم بدهیم؛ از سویی قول هایی که پیش از این مسئولان داده اند، دروغ بود و عملی نشده است.

عالیشاه با بیان اینکه می خواهیم صدای ما به گوش مسئولان برسد،گفت:ما تا آخر کنار مردم منطقه چهادانگه می مانیم، آن جا قدمگاه مقام معظم رهبری است و تا وقتی که زنده ایم با ولایت هستیم.