۰ نفر

تیم رسانه‌ای دولت باید تقویت شود

۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۳۸
کد خبر: 141089
تیم رسانه‌ای دولت باید تقویت شود

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب و توهین به رییس‌جمهور در حقیقت توهین به مردم، نظام و تمام افرادی است که با اعتماد به قانون و نظام به رییس‌جمهور رای دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی با بیان این‌که «این سبک از ادبیات که از سوی برخی در خصوص رییس جمهور مطرح می‌شود به اصل نظام و منافع ملی ما در بعد بین‌المللی آسیب می‌زند»، اظهار کرد: این نوع رفتارها به شدت مواضع کشور را در هر گفت‌وگو و رابطه‌ای تضعیف خواهد کرد؛ چراکه تصویری از عدم اجماع داخلی را به جهان منتقل می‌کند.

وی افزود: آقای روحانی با رای مردم به جایگاه حقوقی ریاست جمهوری رسیده‌اند و تا زمانی که حتی یک ساعت به دولت ایشان باقی مانده باشد می‌توانند به عنوان دولت مشروع قانونی در کشور فعالیت کنند اما متاسفانه برخی طوری رفتار می کنند که انگار دولت آقای روحانی غیرقانونی به سرکار آمده و یا ملت در رای خودش اشتباه کرده‌ است.

وی تصریح کرد: زمانی که که رییس‌جمهور در چارچوب قانون و اختیارات قانونی عمل می‌کند نباید هر فردی در کشور به خود اجازه دهد که جایگاه حقوقی رییس‌جمهور و شخصیت حقیقی آقای روحانی را مورد تخریب قرار دهد. عمدتا کسانی این رفتارها را انجام می‌دهند که از فضای جدید روابط بین‌الملل و از فضای جدید داخلی سودی نمی‌برند و منافع باندی و گروهی خود را به منافع کلان نظام و منافع ملی ترجیح می‌دهند.         

نماینده تربت جام تایباد و باخرز در عین حال با بیان این‌که «نقد مردم، گروه‌ها و رسانه‌ها را باید از هر مسئولی در کشور هم قانونی و هم اخلاقی مجاز بدانیم»، اظهار کرد: بین نقد عالمانه با تخریب جایگاه حقوقی و شخصیت حقیقی رییس جمهور تفاوت اساسی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در بخشی از کشورهای رقیب در منطقه و جهان، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها رفتارهایی در پیش گرفتند تا اجازه ندهند ایران در دوره پسابرجام قدرت و جایگاه خودش را مجددا احیا کند. متاسفانه عده‌ای در داخل کشور با تخریب رییس‌جمهور و سیاست‌های ایشان همین فضا را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که «تا اجماع داخلی نداشته باشیم هیچ پرونده و مشکل بین‌المللی را نمی‌توانیم حل و فصل کنیم» خاطرنشان کرد: اجماع داخلی با تعریف اساسی و دقیق از منافع ملی، منافع کلان و تفاوت قائل شدن میان منافع گروهی با منافع ملی بدست می‌آید، این‌که اولویت باید با منافع ملی و فصل الخطاب قرار گرفتن  قانون باشد.  ما در کشورمان قانون داریم و اختیارات هر فرد مشخص شده است، نباید اینطور باشد که هر فردی در کشور درخصوص فعالیت‌های قانونی رییس جمهور تخریب انجام دهد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز با بیان این‌که «عملکرد روحانی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ ارزشمند و دارای قدرت و جایگاهی است که بتوان از آن دفاع کرد»، افزود: دولت باید اطلاع‌رسانی خدمات خود را افزایش دهد و سرعت خدمت‌رسانی را نیز بالا ببرد.

وی تاکید کرد: تیم رسانه‌ای دولت باید تقویت شود و وارد چالش و تنش با گروه‌ها و افرادی که به رییس جمهور توهین و جایگاه ایشان را تخریب می‌کنند قرار نگیرد؛ چرا که بقای این گروه‌ها در چالش و تنش است، هراندازه خدمت‌رسانی و اطلاع رسانی دولت افزایش یابد، عملکرد این افراد و گروه‌ها خنثی می‌شود.

وی با ابیان این اعتقاد که «تیم رسانه‌ای آقای روحانی از ابتدا ضعیف بود و اکنون نیز بهبودی پیدا نکرده است»، خاظرنشان کرد: برخی بسیار علاقه‌مند هستند تا مظلوم‌نمایی کنند و علیه آن‌ها شکایت شود و خود را در یک فضای بسته سیاسی به مردم نشان دهند، در صورتی که همه می‌دانند بسیاری از رسانه‌هایی که علیه رییس جمهور صحبت می‌کنند هر زمان که اراده کنند می‌توانند علیه هر فردی در این کشور مطلب بنویسند.