۰ نفر

صف مردم برای خرید ارز؛

ارز مسافرتی ۱۰هزار و ۴۰۰تومان شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۷
کد خبر: 292119
ارز مسافرتی ۱۰هزار و ۴۰۰تومان شد

تعداد محدودی از صرافی های خیابان فردوسی نسبت به فروش ارز طبق دستور العمل بانک مرکزی اقدام می‌کنند و همین امر موجب تشکیل صفهای نسبتا طولانی مقابل این صرافی ها شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با آزاد شدن خرید و فروش ارز در صرافی‌ها تعداد اندکی از صرافی‌های خیابان فردوسی به دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و نسبت به خرید و فروش اقدام می‌کنند.

این درحالی است که اکثر صرافی‌های این خیابان همچنان تابلو خرید و فروش ارز نداریم را روی شیشه‌های خود نصب کرده‌اند.

مردمی که قصد سفر خارجی دارند در خیابان فردوسی تقریبا از تمام صرافی‌ها سوال می‌کنند که از کجا می‌توانندارز مسافرتی بخرند و آنها هم پاسخ می‌دهند که کمی بالاتر از چهار راه استانبول چند صرافی ارز می‌فروشند.

یکی از صرافی‌هایی که ارز مسافرتی می‌فروشند با ازدحام جمعیت مواجه شده و مردم در تلاش برای ورود و خرید ارز هستند. قیمت فروش ارز مسافرتی در این صرافی 10 هزار و 400 تومان اعلام شده است درحالی که نرخ فروش ارز در بازار ارز در صرافی‌های دیگر 10 هزار و 500 تومان است؛ البته نرخ دلار معاملاتی دلالها در کوچه پس کوچه‌ها 100 تومان بالاتر و 10 هزار و 600 تومان است.

صرافی‌ها در حالی قیمت فروش ار مسافرتی را 10 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی آنها را مجاز به فروش ارز با یک درصد بالاتر از نرخ بازار ثانویه کرده بود.