۰ نفر

اقبال بالای طلا برای صعود قیمت

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 291980
اقبال بالای طلا برای صعود قیمت

اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معامله‌گران و تحلیلگران وال استریت با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به اوضاع ترکیه که احتمالا به خرید دارایی‌های مطمئن منجر می‌شود، انتظار دارند قیمت طلا پس از افت اخیرش اندکی بهبود پیدا کند.

ارزش سهام بانک‌های اروپایی که نسبت به بحران ارزی اخیر ترکیه آسیب پذیر هستند، در معاملات روز جمعه سقوط چشمگیری پیدا کرد. نگرانی‌هایی نسبت به اعمال نفوذ رجیب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روی سیاست پولی این کشور در بحبوحه تیرگی روابط با آمریکا وجود دارد. همچنین این نگرانی مطرح است که آیا شرکت‌های مقروض در ترکیه توان بازپرداخت بدهی‌های خود به یورو و دلار را دارند.

 در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۳ نفر یا ۲۰ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند؛ ۲ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۹۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۳۱۱ نفر یا ۴۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۷۱ نفر یا ۳۹ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۱۱۲ نفر یا ۱۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۵۰ درصد از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت طلا و ۵۷ درصد از سرمایه‌گذاران کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۹۰ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۱۹ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته ۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد که پنجمین کاهش هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز" گفت: با توجه به اقدام صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای جمع کردن قراردادهای خرید، هر گونه افت ارزش دلار به افزایش قیمت طلا منجر خواهد شد.

شون لاسک، مدیر شرکت والش تردینگ، با توجه به نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی ترکیه و گسترش تاثیر آن به اروپا، افزایش تقاضا برای خرید طلا به عنوئان دارایی مطمئن را پیش‌بینی کرد. بانک مرکزی اروپا نگران آسیب دیدن بانک‌های اروپایی از بحران اخیر ترکیه است. لاسک همچنین افزایش خرید فصلی در آستانه فصل برگزاری‌های جشنهای عروسی در هند را پیش‌بینی کرد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" نیز انتظار دارد قیمت طلا به دلیل اوضاع ترکیه تقویت شود. وی گفت: طلا با افزایش ارزش دلار، شانسی برای صعود ندارد اما با بحران اخیر ترکیه، ممکن است تقاضا برای خرید فلزات ارزشمند تقویت شود.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکونیوز نیز اظهار کرد: بازار طلا در آستانه تصحیح قیمت و افزایش قیمت قرار دارد و بحران ارزی اخیر اگر روند افزایش قیمت‌ها را تقویت نکند، دستکم میزان کاهش آن را محدود خواهد کرد.