۰ نفر

تابش با اشاره به نشست شورای پول و اعتبار مطرح کرد؛

سیر نزولی نرخ ارز علامت مثبت به تشکیل بازار ثانویه

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۲
کد خبر: 284386
سیر نزولی نرخ ارز علامت مثبت به تشکیل بازار ثانویه

یک عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از تاکید و توصیه‌ی اعضای این شورا در مورد کاهش و تثبیت نرخ ارز و طلا و جلوگیری از نوسانات آن خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار، گفت: در این جلسه گزارشی از استقرار بازار ثانویه ارز ارائه شد. به نظر می‌رسد نزولی شدن سیر قیمت ارز و طلا علامت مثبتی به این تصمیم‌گیری است.

وی افزود: در این جلسه همچنین اعضای شورای پول و اعتبار توصیه‌های لازم را برای کاهش و تثبیت نرخ ارز و طلا و جلوگیری از نوسانات آن که هم موجب نارضایتی مردم و هم وارد شدن شُک به اقتصاد شده، مطرح و تاکید کردند: این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها با نظارت‌ بر حسن اجرای آن و پاسخگویی به نیازهای مردم و فعالان اقتصادی باشد.

این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، صورت‌های مالی بانک مرکزی منتهی به پایان اسفند سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت و اعضاء ابهامات و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند و مسئولین بانک مرکزی به آن پاسخ دادند و قرار شد قبل از تقدیم گزارش به مجمع عمومی، هیات نظارت و مسئولان بانک مرکزی در خصوص تهیه و ارائه گزارش تحلیلی از تحولات اقتصادی کلان منبعث از صورت‌های مالی سال ۹۶ اقدام کنند تا آثار مالی وظایف حاکمیتی و شرکتی به‌طور مجزا مورد ارزیابی قرار گیرد.

تابش با اشاره به طرح موضوع ضرورت کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در این جلسه، یادآور شد: بسیاری از نوسانات موجود در اقتصاد کشور و قیمت طلا و ارز متاثر از این بدهی است و ضرورت سازماندهی آن وجود دارد. لذا مقرر شد گزارش‌های ادواری منظمی توسط بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار ارائه شود تا در این زمینه نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در پایان گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد برای این‌که تامین داروی مردم سیر طبیعی خود را طی کند، نسبت به دریافت سرمایه در گردش بیشتر صنایع دارویی از بانک‌ها برای مدت شش ماه اقدام شود.