۰ نفر

احتمال افزایش قیمت اونس طلا تا ۱۳۵۷دلار

۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 244042
احتمال افزایش قیمت اونس طلا تا ۱۳۵۷دلار

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باورند که قیمت جهانی طلا می تواند به زودی تا سطح 1357 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا به زودی تا 1357 یا حتی 1375 دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت طلا در روز پایانی مبادلات 2017 میلادی به بیش از 1300 دلار افزایش یافت و شکسته شدن این سطح مقاومتی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای این فلز گرانبها در بازارهای بین المللی داشته است.

تحلیلگران موسسه تی دی اس تاکید کردند که انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا در ماه دسامبر موجب خواهد شد تا فدرال رزرو نتواند با سرعت مورد نظرش نرخ بهره را افزایش دهد و تا زمانی که نرخ تورم نیز پایین باشد، این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که طرح جدید مالیاتی دولت ترامپ نمی تواند موجب رشد سریع اقتصادی آمریکا شود.

موسسه تی دی اس افزود: با در نظر گرفتن این واقعیت که سرمایه گذاران حاضر هستند تا طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگه دارند، حتی در شرایطی که شاخص سهام رو به افزایش است، این مساله کاملا محتمل است که قیمت جهانی طلا در آینده نزدیک به بیش از 1357 دلار برسد.

اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1357 دلاری را در کوتاه مدت بشکند، قیمت این فلز گرانبها به زودی تا 1375 دلار افزایش خواهد یافت. پایین بودن نرخ تورم و ادامه روند نزولی ارزش دلار می تواند روند افزایش قیمت طلا را تسریع کند.

این در شرایطی است که موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ نیز اعلام کرده است که ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده اصلاح خواهد شد و در برابر ارزهای معتبر بین المللی افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری قیمت طلا در ماه های آینده به شدت تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو و شاخص سهام در بازارهای مالی قرار خواهد داشت.

سیاست های پولی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نیز می تواند طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر ارزش دلار داشته باشد. بانک مرکزی ژاپن اخیرا تصمیم گرفته است تا برنامه خرید اوراق قرضه را با 10 میلیارد کاهش به 190 میلیارد ین برساند. این نخستین کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ژاپن از سال 2016 میلادی به شمار می رود.