۰ نفر

اونس طلا تا پایان سال دوران ثبات را طی می‌کند؟

۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 208375
اونس طلا تا پایان سال دوران ثبات را طی می‌کند؟

موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 میلادی با نوسانات شدیدی روبرو نخواهد شد و دوران ثبات را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس تاکید کردند: قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال در محدوده فعلی یعنی 1200 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود و نمی توان انتظار افزایش و یا کاهش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها را در این مدت داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری تصریح کردند: قیمت جهانی طلا تا پایان امسال در محدوده فعلی تثبیت خواهد شد. به نظر ما، قیمت طلا به سختی می تواند از محدوده فعلی رهایی یابد. قیمت طلا تنها وقتی می تواند از محدوده فعلی خارج شود که سیاست های محرک مالی آمریکا مشخص و روشن شود. بعید به نظر می رسد که با توجه به فضای سیاسی حاکم در واشنگتن، سیاست های مالی دولت ترامپ تا پایان امسال روشن شود.

این گزارش افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رقابت های انتخاباتی وعده داد تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار در زیرساخت های اقتصادی سرمایه گذاری کند ولی ناکامی وی در لغو برنامه بهداشت و سلامت اوباماکر، ابهامات زیادی را درباره موفقیتش در اجرای سیاست های مالی به وجود آورده است.

به نظر می رسد عامل مهم دیگری که می تواند بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی تاثیرگذار باشد، وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو خواهد بود. به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داده و تراز مالی خود را کاهش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نامشخص بودن سیاست های مالی دولت آمریکا می تواند تاحد زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو نیز موثر باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو همچنان سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره و اجرای سیاست های انبساطی پولی را طی ماه های آینده دنبال خواهد کرد. این در شرایطی است که بانک های مرکزی اروپا ژاپن و انگلیس ظاهرا قصد دارند در اجرای برنامه های انبساطی پولی تجدیدنظر کنند.

بانک مرکزی کانادا تیز اخیرا برای نخستین بار در 7 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. این عامل می تواند تاثیر مهمی بر افزایش احتمالی قیمت طلا تا پایان امسال داشته باشد.