۰ نفر

افزایش ذخایر ارزی چین به بالاترین رقم در ۸ماه اخیر

۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 204700
افزایش ذخایر ارزی چین به بالاترین رقم در ۸ماه اخیر

ذخایر ارزی چین در ماه گذشته میلادی با رسیدن به ۳.۰۵۷ تریلیون دلار، بیشترین رقم در ۸ ماه اخیر محسوب می شود؛ ضمن اینکه ارزش پول این کشور هم در برابر دلار آمریکا در حدود ۲ درصد احیاء شده است.

به گزارش رویترز، ذخایر ارزی چین در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن برای پنجمین ماه متوالی با روند صعودی به کار خود ادامه داد و این بار به بیشترین رقم در ۸ ماه اخیر رسید.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،  افزایش ذخایر ارزی چین در راستای انتظارات بازار که اعمال سیاست های دولت این کشور برای سفت و سخت کردن قوانین خروج سرمایه از چین است؛ ضمن اینکه روند توقف احیای ارزش دلار آمریکا هم به این موضوع کمک کرده است.

در همین حال ذخایر ارزی چین در ماه ژوئن با ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش به ۳.۰۵۷ تریلیون دلار رسید. ذخایر ارزی چین در ماه قبل از آن ۲۴ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد که مجموع آن ۳.۰۵۴ تریلیون دلار ثبت شده است.

 این برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی است که ذخایر ارزی چین برای پنجمین ماه متوالی روند افزایشی به خود می گیرد.  

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که در ماه گذشته میلادی، بانک مرکزی چین برای اولین بار از اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، تنها خریدار ارز در این کشور بوده و خروج سرمایه در ماه ژوئن به تقریبا ۱۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که این رقم برای ماه قبل از آن ۲۹ میلیارد دلار برآورد می شود.

 یکی از دلایل افزایش ذخایر ارزی چین به افزایش ارزش ارزهای دیگر در مقابل دلار بر می گردد.

در سال گذشته میلادی دولت چین در حدود ۳۲۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را از دست داد و  یوآن در مقابل دلار آمریکا ۶.۵ درصد ارزش خود را از دست داد که بیشترین روند نزولی برای پول این کشور از سال ۱۹۴ میلادی به بعد محسوب می شود.  

اما با در پیش گرفتن سیاست های پولی بانک خلق چین در سال جاری میلادی، تا کنون ارزش یوآن در حدود ۲ درصد در مقابل دلار آمریکا احیاء شده است.