۰ نفر

۸ مشکل اساسی تولید اعلام شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 271206
۸ مشکل اساسی تولید اعلام شد

یک مقام مسئول وزارت کار ۸ مشکل مهم و اساسی تولید داخلی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کریم یاوری مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی مشکلات بنگاهای مشکل دار کم شده است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی یک امر غیر طبیعی نیست. اما نیاز است تا با همکاری همه دستگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.

یاوری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها گفت: ریاست این کارگروه‌ها به عهده استاندار است.

وی افزود: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌ یافته است.

یاوری درباره آمار‌های منتشر شده مبنی بر شناسایی 1400 بنگاه اقتصادی مشکل دار گفت: در این خصوص کارگروه‌های رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی تشکیل شده است تا مشکلات بنگاه‌های شناسایی شده در هر استان در سطوح ملی و استانی بررسی شود.

وی گفت: این مشکلات در دو قسمت درون سازمانی و برون سازمانی قابل بررسی است.

یاوری افزود: این بنگاه‌های اقتصادی عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند. به این مشکلات باید رکود، تحریم و قوانین دست و پا گیر را هم اضافه کرد.

 وی با اشاره به حمایت از نیروی کار هم گفت: توانمند سازی بنگاه‌ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده است.