۰ نفر

در ۹ماهه امسال صورت گرفت

صدور هزار و ۸۸۰میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای صنایع کوچک/ خراسان رضوی پیشتاز ایجاد صنایع کوچک

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 244393
صدور هزار و ۸۸۰میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای صنایع کوچک/ خراسان رضوی پیشتاز ایجاد صنایع کوچک

از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری ، یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که درمقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵( هزار میلیارد ریال) رشد ۸۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مدت به لحاظ تعدادی 147 فقره ضمانت نامه صادر و 115 ضمانت نامه تمدید شده است.

همچنین در 9 ماهه سال 96 ، بیش از 43 درصد ضمانت نامه های صادر شده برای طرح های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ 530 میلیارد ریال و 38 درصد ضمانت نامه های صادره برای سرمایه درگردش واحدهای تولیدی کوچک به ارزش 470 میلیارد ریال بوده است.

در این مدت،استانهای خراسان رضوی،گیلان،خوزستان،ایلام و کرمانشاه پیشتاز دریافت ضمانت نامه برای صنایع کوچک بوده اند.

همچنین استانهای زنجان، چهار محال و بختیاری ویزد کمترین ضمانت نامه را در این مدت دریافت نموده اند.

در 9 ماهه سال96، بانک سینا بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک دریافت نموده و پس از آن بانک های ملی ،کشاورزی ،صنعت ومعدن و انصار رتبه های بعدی را در دریافت ضمانت نامه دارا می باشند.

بنا براین گزارش،صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا مبلغ 30 میلیارد ریال که 70 درصد اصل و سود تسهیلات(مناطق محروم تا 85 درصد) برای صنایع کوچک می باشد را نزد نظام بانکی،موسسات مالی و دیگر ذینفعان ، ضمانت می کند.

از دیگر خدمات واقدامات این صندوق ، صدور ، ضمانت نامه های حسن انجام تعهدات،ضمانت نامه اعتبار خریدار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و ضمانت نامه پیش پرداخت برای فعالان صنایع کوچک بوده است.