۰ نفر

هدف‌گذاری ۱.۱میلیارد دلاری صادرات لوازم خانگی

۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 209736
هدف‌گذاری ۱.۱میلیارد دلاری صادرات لوازم خانگی

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری صادرات محصولات لوازم خانگی و صنایع فلزی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در صورت تحقق این رقم شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات مذکور نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

عباس هاشمی و در ارتباط با هدف‌گذاری صادراتی مربوط به لوازم خانگی و مصنوعات فلزی در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ قرار بر  این است که ۱.۱ میلیارد دلار صادرات محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی در دستور کار قرار گیرد که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۳۰ درصدی خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی به میزان صادرات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی در سال گذشته اشاره کرد و افز ود:  در سال گذشته ۸۸۰ میلیون دلار محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی صادر شده است و امیدوار هستیم که در سال جاری بتوانیم با رشد ۳۰ درصدی این میزان رقم صادرات را به ۱.۱ میلیارد دلار برسانیم.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به میزان صادرات انجام شده در این حوزه طی چهار ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۹۰ میلیون دلار محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی صادر شده است.

وی در مورد بازار هدف محصولات صادراتی مذکور، بیان کرد: کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، ایتالیا و آلمان از جمله بازار هدف محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی تولید شده در ایران هستند که عمده این اقلام صادراتی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم خانگی گازسوز، اجزا و قطعات لوازم خانگی، سیم، کابل، لوله و پروفیل، شیرآلات بهداشتی و ... بوده است.

به گفته هاشمی در سال ۱۳۹۵ هدف‌گذاری صادرات محصولات لوازم خانگی و مصنوعات فلزی به طور صددرصدی محقق شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد هدف‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری صادرات این محصولات در سال جاری نیز عملیاتی شود.