۰ نفر

‌رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان۹۶

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 175546
‌رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان۹۶

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از آغاز رتبه بندی شرکت های ریلی از تابستان سال آینده و تعیین قیمت بلیت براساس رتبه بندی شرکت ها خبر داد.

علی کاظمی‌منش در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون کارشناسان در حال بررسی خدمات، ناوگان و دیگر مسائل ضروری درباره شرکت‌ها هستند و پس از اجرای کامل رتبه‌بندی و مشخص شدن رتبه شرکت‌ها، ‌نام و رتبه آنها در سایت اطلاع‌رسانی راه‌آهن درج می‌شود و به مسافران هم اطلاع رسانی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن، اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان سال آینده نهایی می‌شود و بدین ترتیب نرخ‌ بلیت با خدمات‌ همسو می شود.

وی با اشاره به هدفگذاری راه‌آهن برای رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی، اضافه کرد: رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی امتیازات بسیاری به همراه دارد و یکی از ‌آنها تاثیرگذاری این رتبه‌بندی در میزان خدمات و نرخ بلیت است ضمن اینکه اگر رتبه‌ یک شرکت افت کند، نرخ بلیت آن هم کاهش می‌یابد.

کاظمی منش، اظهار داشت:‌ در صورتی که شرکتی در ارائه خدمات رسانی به مسافران افت کند، در گام اول تذکر کتبی می‌گیرد و در گام دوم نرخ بلیت آن شرکت، ۵ درصد کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در نوروز سال آینده نرخ بلیت‌ قطار افزایش نمی‌یابد و قیمت ها با نوروز سال ۹۵ برابری می کند البته ثبات قیمت‌ها در ایام نوروز، به معنای کاهش کیفیت خدمات رسانی نیست و خدمات در برخی شرکت‌ها افزایش هم می‌یابد.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی که از ۱۷ بهمن آغاز شد، بلیت برخی مسیرها از جمله مشهد، ‌اصفهان و اهواز به پایان رسید.

به گفته این مقام مسئول، در ایام کم تقاضا که تعداد مسافر کمتر است، تخفیفاتی اعمال می‌شود و شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت برخی شرکت ها بودیم و در ایام پرتقاضا، شرکت‌ها تا سقف مجاز اجازه افزایش قیمت دارند.