۰ نفر

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد:

امید به تحول جدی در عرصه ریلی با برنامه ششم توسعه

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷
کد خبر: 163925
امید به تحول جدی در عرصه ریلی با برنامه ششم توسعه

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان انجام شده به منظور توسعه راه‌آهن در برنامه ششم ابراز امیدواری کرد که این اتفاق تاثیراتی جدی بر حمل‌ونقل ریلی داشته باشد.

سعید محمدزاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: همان طور که از پیش مشخص شده بود در جریان برنامه ششم توسعه احکامی به‌طور خاص برای توسعه راه‌آهن و ایجاد تغییرات اساسی در آن پیش‌بینی شده است. ما امیدواریم با رسیدن این احکام به مرحله‌ی عمل شاهد تغییراتی اساسی در حرکت حمل‌ونقل ریلی به سمت توسعه باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی پیگیری طرح جامع توسعه ریلی را نیز یکی‌دیگر از اهداف اصلی مجموعه تحت مدیریت خود دانست و گفت: ارتقاء جایگاه ریل در کشور به عنوان یک آرمان بزرگ از سال‌ها پیش مطرح بوده و راه‌آهن به عنوان اصلی‌ترین نهاد در این بخش تلاش می‌کند شرایط را برای رسیدن به این اهداف فراهم کند.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و اهمیت حمل‌ونقل ریلی در راه اعتلای کشور شرکت راه‌آهن طرح‌های کلان خود را به منظور ایجاد توسعه در این بخش پیگیری خواهد کرد.

محمدزاده همچنین در جریان مراسم رسمی تودیع پورسید آقایی و معارفه خود نیز اعلام کرد: راه‌آهن مسیری را که حرکت در آن را آغاز کرده محکم و استوار ادامه خواهد داد و در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌آهن برای اقتصاد ایران، گفت: این طور نیست که ما حمل‌ونقل ریلی را یک مجموعه کوچک تلقی کنیم، بلکه توسعه این سیستم می‌تواند نقشی بسیار مهم دراقتصاد ایران ایفا کند و از این‌رو جایگاه بسیار مهم دارد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که راه‌آهن مسیر خود را با اخذ نظر تمام کارشناسان پی خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: در طول سال‌های گذشته طرح‌های گسترده‌ای به منظور ایجاد تحول در این صنعت به کار گرفته شده و قطعا تداوم آنها نیاز به یک همکاری همه‌جانبه دارد که از قبل آغاز شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.