۰ نفر

دبیرکل سازمان ایکائو: هوانوردی ایران رو به بهبود است

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷
کد خبر: 156650
دبیرکل سازمان ایکائو: هوانوردی ایران رو به بهبود است

دبیرکل سازمان هوانوردی بین المللی با اشاره به کیفیت و روند رو به بهبود هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت آموزش و توسعه و بازسازی ناوبری ایران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی عصر -یکشنبه- در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به سفر هیات پارلمانی ایران به کانادا و دیدار با دبیرکل سازمان ایکائو اشاره کرد و گفت: با خانم «فانک لیو» دبیرکل این سازمان درخصوص وضعیت حمل هوایی ایران و آخرین استانداردهای روز وتوسعه حمل ونقل هوایی ایران گفت و گو کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دبیرکل ایکائو آمادگی این سازمان را برای هرنوع همکاری با ایران اعلام کرد.

بت کلیا افزود: دراین جلسه همچنین وضعیت حمل ونقل هوایی جمهوری اسلامی ایران ومنطقه وجهان موردبحث وبررسی قرارگرفت. در این دیدار از خانم لیو ضمن تقاضای همکاری، خواستار انتقال دفتر منطقه یی ایکائو ازقاهره (مصر) به ایران شدیم.

وی افزود: همچنین مقرر شد دبیرکل ایکائو در راس هیاتی به ایران نیز سفر داشته باشد.

هیات پارلمانی ایران به سرپرستی یوناتن بت کلیا و متشکل از یارمحمدی، لاهوتی، بحرینی دبیر کمسیون عمران مجلس برای دیدار و گفت و گو با دبیرکل سازمان ایکائو به کانادا سفر کرد و شهبازی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان نیز، این هیات را همراهی می کرد.

سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) یکی ازسازمان های زیرمجموعه سازمان ملل متحد و با 191 کشور عضو درشهر مونترال کانادا فعالیت می کند.

در حال حاضر خانم «دکتر فانک لیو» که دراصل چینی است دبیرکلی این سازمان را به عهده دارد.