۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

افزایش 70درصدی ارزش صادراتی میگو در 2ماهه نخست سال/ مذاکره با اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه ورودی میگوی ایران

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 284509
افزایش 70درصدی ارزش صادراتی میگو در 2ماهه نخست سال/ مذاکره با اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه ورودی میگوی ایران

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: در دو ماه نخست سالجاری ۷۵۸ تن میگو به ارزش ۳.۵ میلیون دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه ۶۹درصد از نظر وزنی و ۷۰درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ عیسی گلشاهی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان صادرات میگو از کشور تا پایان سالجاری به 30 هزار تن برسد، اظهار کرد: صادرات این میزان میگو 140 میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تحقق برنامه ریزی‌های انجام شده برای صادرات در صورتی خواهد بود که اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد و بازار مانند سال گذشته باشد.

گلشاهی میزان صادرات میگو در سال 96 را 24 هزار و 780 تن عنوان کرد و افزود:  سال 96 از صادرات میگوی پرورشی 116.5 میلیون دلار عاید کشور شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز در بخش صادرات میگو شاهد رشد قابل توجه‌ای بودیم به نحوی که آمار افزایش 64 درصدی در وزن و 67 درصدی در ارزش صادراتی این آبزی را نشان می‌دهد.

به گفته گلشاهی؛ سهم وزنی صادرات میگو نسبت به سایر آبزیان 18 درصد و سهم ارزشی آن 23 درصد است.

وی پرورش میگو را یکی از سودآورترین فعالیت‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به بازار خوب صادراتی و سودآروری بالای پرورش میگو، این فعالیت می‌تواند برای سرمایه گذاران جذابیت فراوانی داشته باشد.

گلشاهی اظهار کرد: همچنین بازارهای داخلی نیز در حال توسعه است و می‌توان آن را به عنوان پشتیبانی برای بازار صادراتی برشمرد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فراوری و توسعه بازار آبزیان میزان مصرف میگو و مشتقات آن در بازار داخلی را 25 تا 30 هزار تن عنوان کرد که هر روز در حال افزایش است.

گلشاهی در پایان کشورهای خاور دور، آذربایجان، ارمنستان، استرالیا، فرانسه ،کویت، قطر، امارات، ترکیه ، اسپانیا و آلمان مهترین را مشتریان میگوی ایران نام برد و از مذاکره با اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه‌های ورودی و افزایش حجم صادرات به آن‌ها خبر داد.