۰ نفر

رئیس شورای عالی استان‌ها:

ساماندهی دریافت عوارض پارکینگ و ساختمان‌های رها شده

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 307225
ساماندهی دریافت عوارض پارکینگ و ساختمان‌های رها شده

رئیس شورای عالی استان ها گفت: اخذ عوارض از پارکینگ ها و اخذ عوارض از ساختمان های رها شده و نیمه کاره در شهرها مواردی است که با تدوین لایحه نوسازی و عمران شهری گام های کلیدی در این زمینه برداشته خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرتضی الویری روز شنبه در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها، افزود: قرار است با همفکری شورای عالی استان ها و دیوان عدالت اداری در خصوص موضوع اخذ عوارض در شهرها و بخش ها و حدود و ثغور آن، کار کارشناسی مشترکی انجام شود و نتیجه آن به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی گفت: در چهار ماه اخیر جلسات مستمری میان شورای عالی استان ها و دیوان عدالت اداری شکل گرفته است که در این جلسه ها، بحث های کارشناسی دقیقی در مورد اختلاف نظرها و سوء برداشت ها یا مواردی که شوراها در مصوبات خود باید مدنظر قرار دهند، انجام شده است.

وی ادامه داد: این سلسله جلسات با حضور معاونان دیوان عدالت اداری، نمایندگان شورای عالی استان ها، اعضای شورای شهر تهران و نماینده مجلس شورای اسلامی منجر به تفاهم هایی شده است.

الویری درخصوص موارد تفاهم شده گفت: تاکنون گام های بسیار مهمی بین این دو نهاد برای هم افزایی و همدلی برداشته شده است؛ تعریف عوارض ارزش افزوده در خصوص تغییر کاربری و اخذ عوارض از تابلوهای معرف از جمله این موارد است.

الویری یادآور شد: با توجه به حضور نمایندگان دستگاه قضایی در جلسات تطبیق لازم است سازوکاری تدوین شود که در همان ابتدا نظرات دیوان عدالت اداری مورد توجه قرار گیرد تا مصوبات شوراها پس از تصویب، ابلاغ شود و اجرا با اعتراض همراه نباشد و نظام مقررات گذاری پایدارتر شود.

دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری و نمایندگان شوراهای استان ها برگزار شد.