۰ نفر

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس:

استفساریه افشانی را از سایر بازنشسته‌ها مستثنی نمی‌کند/ شورای شهر به فکر جایگزین باشد

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 306591
استفساریه افشانی را از سایر بازنشسته‌ها مستثنی نمی‌کند/ شورای شهر به فکر جایگزین باشد

به گفته سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس؛ اخذ استفساریه از مجلس، افشانی را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی نمی‌کند و شهردار تهران باید به فکر رفتن باشد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اصغر سلیمی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران معتقد است، از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مجلس بین شهرداران بازنشسته تبعیض قائل نمی‌شود. هرکسی که بازنشسته است حالا چه شهردار چه هرکس دیگری باید از الان به فکر رفتن باشد و شورای شهر نیز از آنجایی که زمان زیادی باقی نمانده، باید جایگزین را انتخاب کند.

وی ادامه داد: قانون به بازنشستگان تا24آبان فرصت داده که شغل خود را ترک کنند و بعد از آن هرکسی بماند، تخلف کرده و قانون را زیر سوال برده است.  شورای شهر وظیفه نظارت دارد و باید هرچه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کند یا وزارت کشور وارد عمل شود.

سلیمی همچنین گفت: اخذ استفساریه دو سه هفته طول می‌کشد اما قانون مشخص است و شهرداران بازنشسته باید بروند. استفساریه تغییری در نتیجه نمی‌دهد و افشانی را از سایر بازنشسته‌ها مستثنی نمی‌کند. استفساریه هم که گرفته شود، در نهایت باید برود.