۰ نفر

احضار برخی اعضای شورای شهر تهران به دادستانی

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 300874
احضار برخی اعضای شورای شهر تهران به دادستانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:از ابتدای شورای پنجم تاکنون برخی اعضای شورای شهر به دلیل مصاحبه هایی که انجام داده اند به مراجع حقوقی و قضایی احضار شدند.

 اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی ، محسن هاشمی روز یکشنبه پس از هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

 هاشمی گفت: متنی حاوی استدلال حضور محمدعلی افشانی در سمت شهردار تهران تهیه شده که  ایراداتی داشت.

وی گفت: این ایرادات توسط ابراهیم امینی عضو حقوقی شورای شهر بررسی و تصحیح طی نامه ای به وزیر کشور ارسال می شود . هاشمی افزود ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران حداکثر تلاش می‌کنیم تا از تفسیر قانون برای حفظ محمدعلی افشانی در پست شهرداری تهران استفاده کنیم.

هاشمی افزود: این موضوع در مصاحبه اکثر مقامات و اعضای شورای شهر هم آمده و وظیفه وزارت کشور است که احکام شورا را با قانون تطبیق دهد .

*موضوع بازنشستگی شهردار باید رسما اعلام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما شهردار را انتخاب کردیم و بر این اساس کار را انجام می دهیم مگر اینکه مراجع ذیصلاح کتبا و به طور رسمی به ما اعلام کنند که افشانی بازنشسته است.

 وی گفت: بازنشستگی محمد علی افشانی باید از طریق نامه مکتوب به شورای شهر برسد و مصاحبه تلویزیونی یا غیر از آن ملاک نیست.

*تعدادی از اعضای شورای شهر به قوه قضاییه فراخوانده شدند

محسن هاشمی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای شورای پنجم تاکنون برخی اعضای شورای شهر به دلیل مصاحبه هایی که انجام داده اند به مراجع حقوقی و قضایی احضار شدند.

 وی گفت: برخی از این احضاریه ها توسط دادستان ارائه شده و برخی نیز به دلیل شکایت افراد بوده است.

 وی عنوان کرد: در یک سال اخیر تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضای شورای شهر تهران احضار شدند.

 هاشمی گفت: اعضای شورای شهر معتقدند که به وظایف نظارتی خود عمل می‌کنند و دلیلی برای این احضاریه ها وجود ندارد.

*ارایه گزارش عملکرد یکساله شهرداری در شورا

 هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: گزارش عملکرد یکساله شهرداری تهران مربوط به حضور محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران آماده شده و پس از چاپ شدن توسط شهرداری تهران در شورای شهر ارائه خواهد شد.

*رایزنی برای انتخاب شهردار درست نیست

محسن هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر رایزنی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران به فکر رفتن افشانی نیستند و تاکنون رایزنی برای حضور فرد دیگری انجام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای پست شهرداری تهران اعلام آمادگی می‌کنید گفت: باید این موضوع از سوی سایر اعضا اعلام شود و تاکنون هیچ خبری از در این خصوص وجود ندارد و اعضای شورا به شهردار بودن افشانی امیدوارند.