۰ نفر

رئیس پلیس تهران بزرگ؛

۷۰درصد کشته‌های تصادفات عابران پیاده هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۷
کد خبر: 299982
۷۰درصد کشته‌های تصادفات عابران پیاده هستند

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۰ درصد کشته های تصادفات عابران پیاده هستند و باید نقاط حادثه خیز منجر به فوت و جرح آنالیز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار حسین رحیمی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری و مسئولان راهور مناطق تهران برگزار شد، یکی از دغدغه های جدی شهر تهران را مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد و گفت: این موضوع باید در ابرشهری مثل تهران حل شود، اما آن چه در شرایط فعلی میتواند چاره ساز باشد تعامل، وحدت و هم افزایی است.
وی افزود: یکی از مشکلات جدی جزیره ای عمل کردن است. هنگامی می توانیم پاسخگو باشیم که امکانات و ابزارهای در اختیار ما در کنار هم قرار گیرد. تمام امکانات امانتی در دست ما هستند، اما برخیها می گویند این مال ماست، در حالی که باید از جزیره ای عمل کردن فرار کنیم.
رئیس پلیس پایتخت، ادامه داد: فشار روانی که در حال حاضر روی ملت است برای کاهش انسجام و وحدت صورت می گیرد؛ بنابراین این یک گناه کبیره است که مسئولان فقط سازمان خود را مطرح می کنند.

سردار رحیمی با تقدیر از معاون حمل و نقل ترافیک تهران، عنوان کرد: با همراهی این معاونت و پلیس راهور تهران بزرگ در حد خودمان و امکاناتمان هم افزایی را شروع کرده ایم. اعلام می کنم هیچ رده ای از راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل نباید حرفی پیرامون اختلافات داشته باشد. باید یکپارچه، همدل و با هم افزایی امکانات برای مردم کار کنیم.
وی عنوان کرد: مسئولانی که ارتباطی با شهر دارند و در این شهر زندگی می کنند، باید ترافیک را یکی از اساسی ترین دغدغه های خود بدانند و به آن فکر کنند.
رئیس پلیس پایتخت، افزود: مردم از ترافیک تهران رنج می برند. وقتی می گوییم تعداد خودروها ۶ یا ۸ برابر معابر شهر است و روزانه ۲۰ میلیون تردد در آن صورت می گیرد، ترافیک باید دغدغه باشد؛ چرا که این مسئله در ابعاد مختلف زندگی مردم بارز بوده و آسایش و رفاه مردم را نشانه گرفته است.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: مهمان های خارجی در مورد انضباط اجتماعی و ترافیک شهر قضاوت می کنند. بنابراین هر کسی مسئولیتی در این حوزه دارد باید ترافیک را یکی از اصلی ترین دغدغه های خود بداند و برای بهبود آن برنامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید نقاط حادثه خیز منجر به فوت و جرح آنالیز شود، گفت: در صورت وجود مسئله باید آن را حل کنیم، چرا که عدم آسیب دیدن حتی یک نفر در تصادفات برای ما مهم است.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کشته های تصادفات عابران پیاده هستند، گفت: باید به طور جد به سمت تغییر فرهنگ پیش برویم. شهرداری و پلیس راهور وارد کار شده اند و سازمان های دیگر نیز باید در این حوزه ایفای نقش کنند.
رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به برنامه عملیات پلیس همزمان با اول مهر، عنوان کرد: شهرداری و پلیس برنامه عملیاتی سنگینی را برای ۱۵ روز اول مهر تدوین کرده اند و همکاران مان در پلیس راهور آماده باش هستند که امیدوارم معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز در این مدت در کنار پلیس باشند.
سردار رحیمی در پایان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مردم تهران در تابستان خارج از شهر هستند، گفت: این در حالی است که هم زمان با آغاز سال تحصیلی تمام مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شده و ترافیک شهر را تشدید می کنند. ۱۰۰ هزار دانش آموز که عمدتا از سرویس استفاده میکنند به مدرسه می روند که این سرویس ها باید در چارچوب مقرارتی از قبیل معاینه فنی، آموزش برخورد مناسب رانندگان با بچه ها و به طور ویژه اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی قرار بگیرند.