۰ نفر

شهردار منطقه ۲ تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

کاهش ۱۲درصدی صدور پروانه ساخت در منطقه۲/ تکمیل ساخت پل معلق دره فرح‌زاد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 272063
کاهش ۱۲درصدی صدور پروانه ساخت  در منطقه۲/ تکمیل ساخت پل معلق دره فرح‌زاد

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: طی شش ماه گذشته ۱۲ تا ۱۳درصد در حوزه صدور پروانه ساخت کاهش داشته‌ایم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رسول کشت‌پور در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها که به دلیل مشکلات مالی، تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی متوقف شده است به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: با تمام محدودیت‌هایی که داشتیم تمام پروژه‌های عمرانی را فعال و زمان‌بندی کردیم 13 پروژه در برنامه داریم که در دو مرحله افتتاح می‌شوند؛ تعدادی تا دوماه دیگر و تعدادی در شش ماهه دوم اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌هایمان فعال است و در قالب یک برنامه مشخصی بدهی‌هایمان را پرداخت خواهیم کرد. مناطقی که درآمد دارند، منابع مالی خود را به خزانه متمرکز واریز می‌کنندو بعد شهرداری متناسب با هر پروژه‌ای که در مناطق مختلف تهران می‌خواهد اجرایی کند(مثل مترو) بودجه اختصاص می‌دهد.  

کشت‌پور با اشاره به پروژه‌های منطقه 2در سال جاری گفت: انعقاد تفاهنامه با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران برای هوشمندسازی پروژه‌های شهری، مساعدت به خط 7متروی تهران، احداث نیروگاه زباله‌سوز 1600تنی مناطق شمال شهر تهران، حمایت از  نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه 2با همراهی بخش خصوصی، خرید نیروگاه مقیاس کوچک یک مگابایتی برای بوستان نهج‌البلاغه، احداث پل معلق در امتداد شرقی_غربی دره فرح‌زاد با دهانه228 و عرض 2متر، تجهیز و تکمیل سرای محلات، تکمیل فاز 2 پارک پرواز و غیره از جمله پروژه‌هایی که در سال جاری اجرایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: مدیریت کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد و همچنین حذف دلالان ساختمانی منطقه2، کاهش 50درصدی هزینه برف‌روبی به ارزش 10میلیارد تومان و کاهش 20درصدی نگهداشت فضای سبز از جمله اقدامات این منطقه در سال گذشته بوده است.

شهردار منطقه دو همچنین درباره میزان کاهش صدور پروانه ساخت نیز اظهار کرد: طی شش ماه گذشته میزان صدور پروانه ساخت در منطقه 2 حدود 12 تا 13 درصد کاهش داشته است.