۰ نفر

آیا ورزش جایگزین دارو می‌شود؟

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۲
کد خبر: 195777
آیا ورزش جایگزین دارو می‌شود؟

چه می شود اگر راه رفتن روزمره بتواند آرتریت را درمان کند و ورزشی مانند یوگا، اضطراب را به مانند یک دارو کاهش دهد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان،  بر اساس باور کارشناسان تناسب اندام می تواند مانند بسیاری از راهکارهای سلامتی، شفا بخش تعداد زیادی از مشکلات باشد. برای یک زندگی شادتر و سالم تر مطلب زیر را بخوانید.هیچ کس مخالف این نیست. فعالیت بدنی از پیاده روی گرفته تا وزنه برداری و بدنسازی کلید سلامت بدن هستند. اما علاوه بر این، ورزش یک راه اثبات شده برای درمان بسیاری از بیماری ها است.

اگر یک دارویی وجود داشته باشد که بتواند صدها بیماری را درمان کند بدون آنکه حتی یک عارضه جانبی داشته باشد، آیا شما آن را مصرف می کنید؟  ورزش همان داروی شگفت انگیز است.

آیا با پزشک تان راجع به ورزش صحبت کرده اید؟

با وجود مزایای سلامتی و بهداشت روانی ورزش، تعداد کمی از پزشکان فعالیت بدنی را تجویز می کنند و کمتر فردی می داند که می توان از فعالیت بدنی مانند همه داروهایی که در خانه دارد به عنوان یک راه درمانی استفاده کند.

بیمارانی وجود داشته اند که با وجود ورزش، دیگر نیازی به مصرف داروهای فشار خون، ضد افسردگی و تزریق انسولین نداشته اند. این نه تنها از اثرات بلندمدت شگفت انگیز ورزش است، بلکه فعالیت بدنی می تواند تأثیر آنی بر روی سلامت تان نیز داشته باشد

اغلب پزشکان افراد چاق را به یک متخصص تغذیه ارجاع می دهند، اما کمتر پزشکی یک متخصص ورزشی را به بیمار چاق پیشنهاد می کند. همچنین اغلب پزشکان با بیمارشان راجع به تغذیه و مصرف دخانیات صحبت می کنند، اما حرفی از ورزش به میان نمی آورند!

مزایای قابل توجهی از ورزش وجود دارد که نه تنها شامل کاهش وزن می شود، بلکه به تقویت قلب و عروق، جلوگیری از بروز سرطان و سلامت کلی بدن ختم خواهد شد.

متاسفانه بسیاری از افراد می گویند "وقتی ورزش می کنیم اما وزنمان کاهش نمی یابد، دچار افسردگی می شویم." این در حالی است که هیچ کدام از آن ها به سودی که این فعالیت بدنی به سلامت جسم و همچنین ذهن شان می رساند، هیچ توجهی ندارند.

آیا ورزش بهتر از دارو است؟

منافع بهداشتی و سلامت روانی ورزش متعدد هستند و ورزشکاران حرفه ای متوجه این منافع شده اند.

بیمارانی وجود داشته اند که با وجود ورزش، دیگر نیازی به مصرف داروهای فشار خون، ضد افسردگی و تزریق انسولین نداشته اند. این نه تنها از اثرات بلندمدت شگفت انگیز ورزش است، بلکه فعالیت بدنی می تواند تأثیر آنی بر روی سلامت تان نیز داشته باشد.

یک مثال واقعی: شخصی که دچار فشار خون 90 روی 140 بود، بعد از پایان یک جلسه 60 دقیقه ای ورزش، فشار خونش به حالت طبیعی بازگشت و تا 24 ساعت به همان حالت باقی ماند.

اکنون زمان آن رسیده که تصمیم بهتری برای نوع تغذیه و فعالیت بدنی مان بگیریم. ورزش می تواند زندگی مان را تغییر دهد.