۰ نفر

مدیر کل شیلات یزد خبر داد:

افزایش سرانه مصرف ماهی در بین یزدی‌ها

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 194712
افزایش سرانه مصرف ماهی در بین یزدی‌ها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد با اشاره به ارتقاء چشمگیر سرانه مصرف ماهی در استان، گفت: سرانه این مصرف در سال گذشته به 7.75 کیلوگرم در استان رسیده است.

«سید یحیی سادات اخوی»، با اشاره به تولید استانی یک هزار و 167 تن انواع آبزیان در سال گذشته، اظهار کرد: به طور عمده دو نوع ماهی سردابی و گردابی در استان یزد پرورش داده می‌شود که میزان پرورش ماهی سردابی 575 تن و گرمابی نیز 592 تن در سال گذشته بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به فعالیت مجدد مرکز تکثیر و پرورش جرمق علیا و مرکز دپوی ماهی واقع در شهرستان مهریز، بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سردابی و بالغ بر 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این استخرهای استان رهاسازی شد .

سادات اخوی با بیان این که سرانه مصرف ماهی در سطح استان با توجه به فعالیت‌های آموزشی مدیریت شیلات و برگزاری دوره‌های متعدد آموزش طبخ آبزیان، به طور چشمگیری ارتقاء یافته است، تصریح کرد: درحال حاضر سرانه مصرف ماهی در بین یزدی‌ها به 7.75 کیلوگرم رسیده است .

وی با اشاره به اختلاف 8.9 کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در کشور در مقایسه با سرانه‌ی جهان، تصریح کرد: این اختلاف بیانگر راه طولانی پیش روی شیلات کشور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماهی تیلاپیا از جمله گونه‌های وارداتی به کشور است، خاطرنشان کرد: این گونه ماهی برای اولین بار در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور داخلی در شهرستان بافق پرورش یافته و مطالعات پیرامون شرایط پرورش و تغذیه آن نیز انجام شده است که همچنان ادامه دارد .

سادات اخوی با بیان این که پارسال میزان 4.5 تن ماهی تیلاپیا در استخرهای این مرکز تولید و عرضه شده است، تصریح کرد: با توجه به لزوم کسب رضایت سازمان محیط زیست در خصوص نگهداری و پرورش این گونه ماهی در استخرها، رایزنی‌ها به منظور شرایط صدور مجوز همچنان ادامه دارد .