۰ نفر

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال خبر داد؛

اسامی برتر دختران و پسران در ۶ماهه اول سال

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 307248
اسامی برتر دختران و پسران در ۶ماهه اول سال

معاون اسنادهویتی سازمان ثبت احوال بااشاره به اینکه امیرعلی و فاطمه اسامی اول پسران و دختران در ۶ ماهه اول سال بوده است، گفت:امیرحسین، حسین و امیرعلی بیشترین فراوانی را در ماه محرم داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیف الله ابوترابی معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، در مورد فراوانی اسامی پسران در ۶ ماهه اول سال گفت: نام های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها، محمد حسین و کیان به ترتیب ۱۰ اسم اول پسران بودند.

وی همچنین در خصوص اسامی برتر دختران نیز گفت: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه و فاطمه زهرا ۱۰ اسمی بودند که بیشترین فراوانی را در ۶ ماهه اول سال به خود اختصاص دادند.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در مورد بیشترین فراوانی اسم پسران در ماه محرم اظهار داشت: امیرحسین، حسین، امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل، امیرعباس، محمد و حسین نیز بیشترین فراوانی را در ماه محرم داشته اند.

ابوترابی به تعداد ولادت های ۶ ماهه نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۷۰۶ هزار و ۷۸۸ نوزاد متولد شده اند که از این تعداد ۳۶۴ هزار و ۳۹۷ پسر و ۳۴۲ هزار  و ۳۹۱ دختر بوده اند.