۰ نفر

۱۰ کاربرد عجیب و سودمند شکر

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۶
کد خبر: 163950
۱۰ کاربرد عجیب و سودمند شکر

همانقدر که شکر برای سلامتی مضر است و سم سفید دنیای تغذیه محسوب می شود اما کاربردهای جالبی دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید.

عمر رژ لب مورد علاقه‌تان را افزایش دهید

استفاده از شکر روی لب کمک می‌کند تا رژ لب ماندگارتر شود، این کار به شما کمک می‌کند رژتان براق شود، چیزی که هر خانمی دوست دارد، روش کار بسیار ساده است، فقط چند دقیقه بعد از این‌که رژ را به لب‌تان زدید، می‌توانید مقدار خیلی کمی شکر روی آن بزنید و اجازه دهید به مدت یک یا دو دقیقه بماند و سپس می‌توانید آن را لیس بزنید تا پاک شود. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که رژ روی لب‌تان ماندگاری خوبی خواهد داشت.

 

اسکراب خانگی برای بدن

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، آیا تا به حال تلاش کرده‌اید اسکراب درست کنید اما نتیجه چیز خوبی از آب درنیامده‌است؟ خوب این کار خیلی هم آسان است، شما فقط به کمی شکر و روغن مورد نظر خودتان نیاز دارید.

می‌توانید از روغن بادام، کانولا یا جوجوبا استفاده کنید. فقط هر دو را با هم مخلوط کنید، و یک خمیر درست کنید، هنگامی که در حمام هستید روی پوست‌تان مالش بدهید و سپس آبکشی کنید، به این ترتیب پوستی تازه و صاف خواهید داشت.

 

گل‌ها و گیاهان‌تان را تغذیه کنید

من همیشه عاشق این بانوی زیبا بوده‌ام، همیشه دوست داشتم او را در کنار خودم داشته باشم، اما هر بار که برای‌اش گل می‌خرم قبل از این‌که گل‌ها را به خانه‌اش برسانم پژمرده می‌شوند.

اما به تازگی کشف کرده ام که سه قاشق شکر می‌تواند کل روز گل را سرحال نگه دارد، بنابراین دفعه‌ی قبل شیشه را برداشتم و در آن شکر ریختم و سر راه که پیش او می‌رفتم چند گل زیبا خریدم، و داخل شیشه گذاشتم، خیلی خوشحال شدم وقتی که به من گفت گل‌ها مدت زمان طولانی سرحال بودند.

 

از شر کرم‌های مزاحم در باغچه‌تان خلاص شوید.

شما قطعا می‌خواهید این موجودات مزاحم را از باغچه‌تان بیرون کنید و هر کاری می‌کنید موفق نمی‌شوید.

راه‌حل شما این‌جا است:

فقط مقدار مناسبی شکر بردارید و در هر گوشه و کنار باغچه کمی از آن را بریزید، به این ترتیب کرم‌ها از گیاهان شما دور خواهند شد، شما می توانید ترکیب خودتان را بسازید چون هیچ روش خاصی برای این کار وجود نارد، فقط مطمئن شوید که داخل ترکیب‌تان شکر حتما باشد.

 

یک دام خانگی برای زنبور بی‌عسل

حالا که حرف زنبورها وسط آمد، آیا می‌دانید که شما می‌توانید شربتی خانگی برای دفع کردن آن‌ها درست کنید؟

در این‌جا روش درست کردن آن را می‌بینید، فقط به کمی آب و شکر نیاز دارید، این دو را با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب را بجوشانید، آن را در یک شیشه بریزید و روی لبه‌ی پنجره قرار بدهید تا زنبورها را به سمت خود بکشاند و آن‌ها را در دام بیندازد؛ پس از آن می‌توانید آن‌ها را بکشید.

البته اگر دوست دارید!

 

به عنوان یک دافع سوسک از آن استفاده کنید.

دیگر نگران سوسک‌هایی که در خانه‌تان هستند، نباشید، یعنی اگر اگر با وجود آن‌ها در خانه مشکل دارید، ما یک راه حل سریع برای‌تان داریم:

با کمک شکر و بیکینگ پودر شما می‌توانید کاملا از شر آن‌ها خلاص شوید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که قسمت مساوی شکر و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید، و سپس در گوشه و کنار خانه هر جا کمی از این ترکیب را بریزید.

شکر آن‌ها را جذب خود می‌کند، در حالی که بیکینگ پودر آن‌ها را می‌کشد.

 

دستگاه آسیاب و غذاسازهای‌تان را با شکر تمیز کنید

شکر یک پاک کننده خوب برای تمیز کردن لوازم خانگی است، من به شما نشان می‌دهم که چگونه دستگاه میکسر و آسیاب خود را تمیز کنید به خصوص اگر با آن قهوه پودر کرده‌اید.

روغنی که از آن‌ها تراوش می‌شود دارای عطر و بوی بسیار قوی است و این عطر در دستگاه آسیاب باقی می‌ماند، اما با استفاده از شکر می‌توانید بوی دستگاه را از بین ببرید.

 

شکر کمک می‌کند که شیرینی‌ها تازه بمانند

شکر اقلام نانوایی و شیرینی‌پزی را که شامل کیک، شیرینی‌های کوچک و کوکی‌ها می‌شوند، تازه نگه می‌دارد.

استفاده از شکر کمک می‌کند که آن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری تازه بمانند، یعنی با این روش می‌توانید نان‌ها و شیرینی‌های‌تان را حتی پس از دو تا سه روز که از تولیدشان گذشته است، مصرف کنید.

من می دانم که ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد اما بسیار موثر است.

 

از لکه‌ی ایجاد شده از چمن خلاص شوید

من گاهی اوقات در زمین چمن فوتبال بازی می‌کردم و در حین بازی گاهی زمین می‌خوردم، و چمن روی شلوارم لک سبز ایجاد می‌کرد، احساس بدی داشتم تا این‌که به خانه می‌رفتم، و سعی می‌کردم با شستشوی شلوار لکه را از بین ببرم و برای این کار زحمت زیادی می‌کشیدم .

اما یک بار که یکی از دوستان قدیمی را ملاقات کردم به من گفت نگران نباشم چون با شکر به راحتی می‌توانی این لکه‌های سخت را از بین ببری، در ابتدا کمی تردید در مورد روش پیشنهادی او داشتم با این حال آن را امتحان کردم، واقعا از نتیجه‌ی کار شگفت‌زده شدم.

 

از کهنه شدن پنیر جلوگیری کنید

من پنیر دوست ندارم اما می‌دانم آدم‌هایی وجود دارند که برای تازه ماندن پنیرشان هر کاری می‌کنند.

چرا که همان‌طور که می‌دانید پنیر را برای مدتی کنار می‌گذارند تا آن طعم بامزه‌ی ماندگارش را پیدا کند، خوب من پنیر کهنه یا مانده را دوست ندارم،.

پس تمام کاری که می‌کنم این است که کمی شکر روی آن و در اطراف‌اش می‌ریزم، اجازه می‌دهم مدتی همان‌طور بماند و جا بیفتد.