۰ نفر

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک نسبت به افزایش شدید قیمت ها در آینده نزدیک هشدار داد؛

۲ پیشنهاد انجمن واردکنندگان لاستیک برای کنترل قیمت‌ها

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 292083
۲ پیشنهاد انجمن واردکنندگان لاستیک برای کنترل قیمت‌ها

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک از پیشنهاد و راهکارهای این انجمن با هدف کنترل قیمت ها در حوزه لاستیک های وارداتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرخودرو، سید محمد میرعابدینی با اشاره به تشریح بسته سیاست ارزی و اختصاص ارز تنها به حوزه واردات لاستیک خودروهای سنگین بر اساس این بسته اظهار کرد: این شرایط در حالی است که تعرفه واردات این دسته از لاستیک ها هنوز تعیین نشده و مشخص نیست که این ارز تمام گروه کالایی سنگین را در بر می گیرد یا خیر.
وی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از این موضوع بی اطلاع بوده و اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه انجام نداده است، تاکید کرد: با این روند قیمت لاستیک خودروهای سواری وارداتی به شدت افزایش می یابد و هرچند که پیش از این قیمت ها با ارز 4200 تومانی محاسبه می شد که این رقم نسبت به گذشته با افزایش همراه بوده اما با دلار حدود 9 تومانی به طورقطع قیمت ها با شیب تند افزایش قیمت ها مواجه خواهیم شد.
میرعابدینی ادامه داد: با این روند قیمت لاستیک پرایدی حدود 600 هزار تومان خواهد شد و قیمت ها افزایش چشمگیری خواهد داشت، در این شرایط دولت تنها با تکیه بر دو راهکار می تواند نسبت به کنترل قیمت ها اقدام کند.
وی در تشریح این راهکارها گفت: در گام نخست دولت می تواند نسبت به کاهش 36 درصدی واردات لاستیک و رساندن آن به 4 درصد اقدام کند . راهکار دیگر معافیت واردکنندگان لاستیک از پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که باز هم در این صورت افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد اما شیب کمتری را تجربه می کنیم.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با بیان این که با انجام این اقدامات 45 درصد از قیمت ها کاسته خواهد شد، تصریح کرد:  هرچند افزایش قیمت دلار بیش از دو برابر شده اما با اجرایی شدن این اقدامات، حدود 50 درصد کاهش می یابد که روند افزایش قیمت ها را کند می کند.
میرعابدینی ادامه داد: این پیشنهاد به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام و قرار شد این پیشنهاد ها طی نامه ای به صورت مکتوب به اطلاع وزیر صنعت، معدن و تجارت برسد.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در ادامه از به تاخیر افتادن ثبت اطلاعات فعالان این حوزه در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات ایجاد شده در این سامانه، ثبت اطلاعات واردکنندگکان لاستیک در این سامانه به تاخیر افتاده است.
بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود که همه اطلاعات واردکنندگان لاستیک از تاریخ 15 مرداد ماه در سامانه جامع تجارت ثبت شده تا دسترسی به اطلاعات و پیگیری آن ها به راحتی امکانپذیر شود.