۰ نفر

نیسان اعتراف کرد!

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 284514
نیسان اعتراف کرد!

شرکت نیسان موتورز ژاپن به جعلی بودن اطلاعات و داده‌های مربوط به میزان انتشار آلاینده‌ها و مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود اعتراف کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، مدتهاست که رسوایی شرکت آلمانی فولکس واگن گریبانگیر این خودروساز شده و مشکلات و چالش های فراوانی را پیش روی آن گذاشته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. پس از آن رسوایی های مشابهی گریبان شرکت های دیگری همچون فورد آمریکا و سوباروی ژاپن را نیز گرفت و آنها را درگیر مسائل حقوقی بسیاری کرد.

حالا شرکت نیسان موتورز به تازگی با انتشار بیانیه ای به جعلی بودن و دستکاری داده های مربوط به میزان مصرف سوخت و انتشار آلاینده های مختلف از خودروهای تولید شده در کارخانه های واقع در ژاپن خود  اذعان کرده است. نیسان رسما اعلام کرده است که اطلاعات آزمایش و تست های آلایندگی خودروهای این خودروساز در تمام کارخانه های آن در ژاپن بجز کارخانه کیوشو، جعلی و دستکاری شده بوده است.

این شرکت از تقریبا دو سال پیش به طور جدی روند بازرسی های جامع در کارخانه های خود را آغاز کرد و حالا به نظر می رسد که پس از انجام آزمایش و تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده است.

در حال حاضر شرکت نیسان موتورز این نتایج را به وزارت کشور، حمل و نقل و گردشگری ژاپن تحویل داده است و برای دستیابی به این نتایج و تحقیقات نیز از شرکت های نیشیمورا و آساهی کمک گرفته است. هنوز معلوم نیست که این خودروساز ژاپنی دقیقا چه تعداد خودرو را مشمول این داده های جعلی گزارش کرده است اما گفته است که تمام خودروهای نیسان بجز مدل  GT-R تماما با استاندارد و مقررات ایمنی این کشور تطابق دارند.

این شرکت خودروساز محبوب ژاپنی به علاقمندان و مشتریان خود وعده داده است که به زودی موارد و تخلفات کشف شده را با همکاری نهاد و سازمان های مربوطه بررسی کرده  و پاسخگوی مردم خواهند بود.