۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

خودرو در ایران ماهیت دارایی پیدا کرده است/ مردم دنبال بازار با حاشیه سود بیشتر هستند

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 278342
خودرو در ایران ماهیت دارایی پیدا کرده است/ مردم دنبال بازار با حاشیه سود بیشتر هستند

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات بازارهای ایران طی ماه‌های گذشته بیان کرد: در هر مقطع زمانی، یکی از بازارها به عنوان دارایی امن برای مردم محسوب می‌شوند که در شرایط فعلی خودرو این نقش را ایفا کرده است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ تیمور رحمانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره علت افزایش قیمت خودرو تصریح‌کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و سکه، حجم بالای نقدینگی به سمت بازار خودرو روی آورده و باعث افزایش قیمت آن شده است.

رحمانی با اشاره به این‌که نگهداری خودرو مانند ارز غیرقانونی نبوده و مانند سکه ریسک بالایی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود ذهنیت مردم مبنی بر بازگشت تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و سکه و کاهش نرخ سود بانکی، امن‌ترین سرمایه از نظر مردم خودرو است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که با توجه به شرایط موجود، با کمبود عرضه خودرو در آینده مواجه خواهیم شد، گفت: در واقع مردم به دنبال بازاری هستند که بازدهی بیشتری برای نقدینگی‌شان دارد و به طور طبیعی با کاهش سودآوری یک بازار، مردم به سمت کالایی با حاشیه سود بیشتر هجوم می‌برند.

او اظهار کرد: روند افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود مگر این‌که عوامل بنیادین در اقتصاد کشور تغییر کرده و جلوی نوسانات بازارها را بگیرد.

رحمانی در پایان با بیان این‌که احتمال ورود نقدینگی به بازار سرمایه ضعیف است، اضافه کرد: محدودیت‌های ناشی از تحریم، تولیدکنندگان و شرکت‌ها را در معرض آسیب و ریسک بیشتری قرار می‌دهد، بنابراین مردم فعلا تمایلی برای ورود به بازار سرمایه ندارند.