۰ نفر

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ ؛ طراحی جدیدتر، قیمت بالاتر

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۸
کد خبر: 156487
سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ ؛ طراحی جدیدتر، قیمت بالاتر

به دنبال وجود ضعف‌های متعدد در بازار خودروی ایالات متحده، شرکت سوبارو با طراحی دوباره سدان پنج‌در ایمپرزا که باعث بزرگ‌تر شدن ابعاد این خودرو و همچنین بالاتر رفتن ایمنی آن نسبت به مدل 2016 شده، قیمت آن را یکصد دلار گران‌تر در نظر گرفته است.

 این در حالی است که در نمونه جدید این خودرو از تجهیزات ارتباطی بیشتری نیز بهره گرفته شده است. سوبارو ایمپرزا 2017 سدان با گیربکس دستی برای خود قیمت پایه 19 هزار و 215 دلار (نزدیک به 70 میلیون تومان) را در نظر گرفته و نمونه CVT آن نیز هزار دلار بیشتر از نسخه ابتدایی آن است. نمونه لوکس این خودرو نیز با قیمت 24 هزار و 915 دلار (نزدیک به 90 میلیون تومان) به خریداران عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم ، این در حالی است که با سفارش نمونه استارت دستی برای نمونه پایه این خودرو 500 دلار بیشتر در نظر گرفته شده و مبلغ آن به 19 هزار و 715 دلار (حدود 71 میلیون تومان) خواهد رسید. نمونه تولید محدود این خودرو نیز قیمت پایه‌ای حدود 25 هزار و 415 دلار (نزدیک به 92 میلیون تومان) خواهد داشت. مجموع فروش این خودرو در سال گذشته تا ماه سپتامبر 45 هزار و 70 دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته با 5/5 درصد کاهش در کل تولیدات این خودروساز و 9 درصد کاهش نسبت به کل بازار خودرو را برای خود رقم زده است.

ایمپرزا اولین مدل از پلت‌فرم‌های جدید سوبارو است که با هدف جذب انرژی در تصادفات نسبت به سایر مدل‌های موجود 40 درصد موفق‌تر عمل کرده و این عامل از ویژگی‌های مهم در طراحی این سدان خانوادگی به شمار می‌رود. ایمپرزا 2017 اولین نمونه‌ای است که توسط ژاپن در ایالت ایندیانای آمریکا تولید خواهد شد.

این خودرو نسبت به نسل قبلی خود کمی بزرگ‌تر است؛ فاصله دو محور با 1/5 میلی متر افزایش به دو متر و 670 سانتی‌متر رسیده است. این افزایش طول در هر دو مدل سدان و پنج در این خودرو انجام شده و 38 میلی‌متر نیز به پهنای آن افزوده شده است. این در حالی است که ارتفاع ایمپرزا در نسخه 2017 نیز در حدود یک سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

سوبارو در این نسخه از تولیدات خود از فناوری‌های چندرسانه‌ای جدید ازجمله آخرین نسخه CarPlay اپل و نرم‌افزارهای خودرویی اندروید بهره برده است. کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار پیش از برخورد، هشدار انحراف از خطوط، شناسایی نقاط کور، هشدار‌دهنده ترافیک در قسمت عقب خودرو و چراغ‌های جلو که با چرخش فرمان حرکت می‌کنند نیز از دیگر تجهیزات جانبی است که در این خودرو به کار گرفته شده‌اند.