۰ نفر

نه قانون موفقیت از نگاه دنیل آمن

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 1707

دکتر دنیل آمن در کتاب " به خودت لگد نزن" تلاش کرده است طی برنامه ای پویا برای همیشه به رفتارهای خودتخریبی افراد پایان دهد. او در این کتاب از شما می‌خواهد که همراه با برنامه‌های کتاب پیش بروید تا در نهایت بتوانید به نتیجه‌ای رضایت بخش برسید. این کتاب به ما کمک می‌کند که در ابتدا اهداف و آرزوهای خود را شناسایی کنیم و مسیر موفقیت را براساس ویژگی‌های خودمان تشخیص دهیم. سپس به رفتارهای ما می‌پردازد که چگونه ما را از رسیدن به اهدافمان بازمی‌دارد. در این بخش شما با دادن تست‌هایی نسبت به رفتار مخرب خود آگاه می‌شوید. پس از شناخت این عوامل یاد خواهید گرفت که چگونه مسیر زندگی خود را تغییر دهید و به اهدافتان نزدیک شوید. در بخش اول کتاب نه قانون برای موفقیت تعریف شده است که به اختصار به آنها اشاره می‌کنم:

قانون اول: فقط شما می‌توانید موفقیت را برای خودتان تعریف کنید. اگر شخصی در کاری خاص موفق است لزوما به این معنا نیست که اگر شما هم آن راه را بروید موفق خواهید بود. موفقیت کاملا شخصی است!

قانون دوم: موفقیت یک احساس است. پول، مدرک، شغل مناسب و … زمانی خوب هستند که به شما احساس موفقیت بدهند. اینها ممکن است فقط نشانه های موفقیت باشند. همه چیز به احساس شما بستگی دارد.

قانون سوم:کسب موفقیت با هر قیمتی ممکن است موفقیت نباشد. حواستان باشد که در راه رسیدن به موفقیت ارزش‌ها و اعتقاداتتان زیر سوال نرود.

قانون چهارم: موفقیت یک روند است. اگر هدفی برای خود تعیین کردید و موفق شدید که به آن برسید، حتما اهداف جدیدی برای خود تعریف کنید. مردمان موفق همیشه در مسیر موفقیت بودند. ثابت ماندن برای آنها معنا نداشت.

قانون پنجم: موفقیت در قدم‌هایی است که برداشته می‌شود. مسیر موفقیت درست مانند راه رفتن کودک نوپایی است که آرام آرام و همراه با خوشحالی و شعف است.

قانون ششم: موفقیت "متعادل عمل کردن" است. توجه زیاد به یک قسمت از زندگی نباید ما را از بقیه مسائل زندگی عقب بیاندازد.

قانون هفتم: موفقیت یادگرفتنی است. هیچ آدم موفقی، ذاتا موفق به دنیا نیامده است.

قانون هشتم: نباید انتظار داشت که خیلی زود و نه خیلی دیر به موفقیت برسید. نه خیلی عجول باشید و نه خیلی صبور. بهتر است اهدافتان واقعی باشد و زمان رسیدن به آنها هم پیش بینی شده باشد.

قانون نهم: برای موفقیت با خودتان صداقت داشته باشید. با خودتان روراست باشید؛ واقعا چه چیزی برایتان مهم است؟؟ بدست آوردن پول، علم آموزی، تشکیل یک خانواده خوب یا…؟؟