۰ نفر

نکسوس 5X ال‌جی رسما رونمایی شد+عکس

۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰
کد خبر: 97590
نکسوس 5X ال‌جی رسما رونمایی شد+عکس

پس از انتشار شایعات بی‌شمار در خصوص نکسوس جدید گوگل، این‌بار نهایتا این گوشی هوشمند با عنوان LG Nexus 5X رسما رونمایی شد.

این دستگاه هوشمند در رویداد ویژه نکسوس‌های گوگل و اندروید در معرض نمایش قرارگرفت.

دستگاه هوشمند یادشده از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS با رزولوشن تمام اچ‌دی بهره می‌برد که منجر به ایجاد تراکم 424 پیکسل در هر اینچ شده است. این صفحه‌نمایش از گوریلا گلس 3 پوشیده شده است. این دستگاه هوشمند در همان بدو ورود از اندروید 6.0 مارشملو بهره می‌برد. تراشه اسنپ دارگون 808 با پردازنده شش هسته‌ای، دو گیگابایت رم، شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 418، فضای ذخیره‌سازی 16 یا 32 گیگابایت بدون امکان استفاده از کارت حافظه جانبی از دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند است. در قسمت پشتی دستگاه نیز شاهد بهره‌گیری از دوربین 12.3 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.55 میکرونی هستیم. متاسفانه خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست اما توانایی فیلم‌برداری 2160p در دستگاه پیش‌بینی شده است. ال‌جی از ترکیب فوکوس خودکار لیزری و قابلیت بررسی طیف نیز در دوربین این دستگاه هوشمند بهره گرفته است.

با ابعاد 147 در 72.6 در 7.9 میلی‌متر، نکسوس 5X به‌مراتب از نسل پیشین خود باریک‌تر است. وزن این دستگاه نیز به 136 گرم رسیده است که در مقایسه با نکسوس 5 سال 2013 که 130 گرم بود کمی بیشتر شده است. با این اوصاف این وزن بیشتر به دلیل بهره‌گیری از سنسور تشخیص اثرانگشت و باتری بزرگ‌تر 2700 میلی‌آمپری به وجود آمده است. لازم به ذکر است از میکرو‌یو‌اس‌بی-سی نیز در این دستگاه هوشمند بهره‌گرفته شده است. قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه هوشمند شامل وای‌فای، NFC، بلوتوث 4.2 و جی‌پی‌اس/گلوناس است. در قسمت جلویی نیز شاهد یک اسپیکر هستیم که با 3 میکروفون در قسمت‌های بالایی، جلویی و پایینی در تماس قرارگرفته است.

این دستگاه هوشمند از امروز به‌صورت پیش‌فروش به کاربران عرضه خواهد شد. ساکنان کشورهای آمریکا، بریتانیا، کره جنوبی، ژاپن و ایرلند می‌توانند این دستگاه هوشمند را در نسخه 32 گیگابایتی با قیمت 379.99 دلار پیش‌خرید کنند.