۰ نفر

4 نوآوری در خودروی بدون راننده‌ی بنز +عکس

۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۲:۰۷
کد خبر: 88886

در کنار تمامی محصولات و تکنولوژی های جدیدی که در نمایشگاه CES 2015 معرفی شده است، بازار خودرو ها با محصولات بسیار خوبی رو به رو شده است. تکنولوژی جدیدی که بنز از آن بهره گرفته است، Luxury in Motion نام دارد و می تواند آینده ی خودروهای هوشمند را متحول سازد.

همچنان برای راندن خودرو، فرمان وجود دارد

شاید این خودروی هوشمند نیازی به راننده نداشته باشد اما اگر شرایط به گونه ای باشد که بخواهید خودتان رانندگی کنید، بنز یک فرمان با طراحی مفهومی را قرار داده است تا بتوانید از آن استفاده کنید. البته برای استفاده از این فرمان، نیاز دارید تا دکمه ی مربوطه را فشار دهید تا جای ثابت این فرمان چرمی تغییر پیدا کرده و آماده ی استفاده شود. پدال ها نیز طراحی فوق العاده زیبایی داشته و از جنس آلومینیوم می باشند و کف خودرو نیز، از لایه ی چوبی پوشیده شده است.

این خودروی هوشمند قادر خواهد بود تا با 272 اسب بخار قدرت و 295 پوند گشتاوری که تولید می کند، فاصله ی 0 تا 62 مایل را در زمان 6.7 ثانیه طی نماید. نکته ی حالب در رابطه با این خودرو، این است که رنگ آن، هنگامی که به صورت خودکار حرکت می کند به آبی و هنگامی که به وسیله شما حرکت می کند، به رنگ سفید تغییر پیدا می کند.

از قسمت جلویی آن، امواج لیزری شلیک می شوند

شاید این موضوع کمی به فیلم های جیمز باند شباهت داشته باشد اما این موضوع حقیقت دارد و یک پخش کننده ی لیزر در این خودرو قرار گرفته است که به کمک آن، قادر خواهد بود تا افراد عابر پیاده را شناسایی کند. البته این اتفاق نمی تواند شما را در ترافیک های سنگین یاری کند و شما نیز باید همچون افراد و خودروهای عادی، منتظر باز شدن جاده بمانید اما این موضوع می تواند در این شرایط به عنوان یک دستیار کمکی عمل نماید.

شاید هنگامی که عابر پیاده در حال عبور کردن از جلوی شما باشد، شما بخواهید به وسیله ی ارتباط چشمی به او بفهمانید که باید از جاده بگذرد اما نمی تواند شرایطی را به وجود آورید که آن عابر پیاده، در نهایت امنیت از جلوی شما عبور کند.

مرسدس بنز برای این کار راه حلی دارد و آن، نمایان کردن خط عابر پیاده بر روی مسیر حرکت عابر به وسیله ی لیزر می باشد که می تواند بسیار جذاب باشد. از سوی دیگر، خودروی F 015 صحبت می کند! بله! این خودرو در این هنگام که خط عابر پیدا را بر روی زمین ترسیم می کند، به وسیله ی اسپیکر های خود، عابر پیاده را تشویق به عبور هر چه سریع تر از خیابان می کند.

F 015 در رابطه با شما، با سایر خودرو ها صحبت می کند

مرسدس بنز یکی از طرفداران سر سخت نظریه ی car-to-X می باشد و همواره سعی دارد تا اطلاعات مفید را از گوشه و کنار شهر جمع آوری کرده و در اختیار رانندگان قرار دهد.

خودروی F 015 قادر خواهد بود تا اخبار ترافیک جاده ها، وضعیت راه ها و اطلاعات دیگر را که می تواند هر فردی را در رانندگی کمک کند، در اختیار شما قرار می دهد تا رانندگی، امری خسته کننده نباشد.

تنها موضوع، حرکت خودکار آن نیست

بزرگترین موضوعی که در رابطه با این خودروی هوشمند وجود دارد، حرکت کردن آن بدون هر گونه سرنشینی می باشد. بله این موضوع بخش مهمی از خودروی F 015 می باشد اما تمام آن نیست! سیستم طراحی این خودرو فوق العاده می باشد و درهای تاشویی که بنز آن را "saloon doors" می نامد، می تواند در آب و هواهای مختلف از زاویه های مختلفی باز شود که شاید نمونه ی آن هرگز ساخته نشده باشد.

پاسخ این موضوع و این مدل باز شدن درها، لولا های دوگانه هستند که ابتدا، درها را به عقب کشیده و پس از آن باز می شوند. این درها و لولا ها می توانند در خودروهای SUV اینده ی شرکت مرسدس بنز قرار بگیرند و مناسب استفاده برای بچه ها و موارد دیگر باشند.

در ضمن، سیستم و تکنولوژی بسیار بالا و پنل لمسی و فوق العاده حساس داخلی کابین این خودرو در کنار موتور باتری ای آن، می تواند یک نمونه از طراحی خودروهای آینده باشد.